رفع چالش های مسکن و بهداشت تیران و کرون به حمایت مسئولان استانی نیاز دارد

اصفهان- ایرنا- سرپرست فرمانداری تیران و کرون گفت: رفع چالش‌های حوزه راه، مسکن، بهداشت و درمان از مهمترین دغدغه های این شهرستان است که  به حمایت مسئولان استانی نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، علی محمدی‌کیا شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری مشترک استان اصفهان و تیران و کرون به مهمترین دغدغه‌ها و معضلات این شهرستان اشاره و اضافه کرد: وجود نقاط پرحادثه و ضرورت اصلاح هندسی آنها، احداث زیرگذر، تعریض جاده تیران به چادگان به طول ۱۳ کیلومتر، اصلاح پیچ ورپشت در مسیر داران به تیران و کمک به شهرداری تیران برای تامین بخشی از هزینه‌های پل ورودی شرقی این شهر از مهمترین دغدغه های حوزه راهداری و راه سازی این شهرستان است.

وی در بخش احداث مسکن، نبود زمین دولتی در شهرهای عسگران و رضوانشهر برای اجرای طرح جهش تولید مسکن، نبود زیرساخت برای ارائه گاز، برق و آب به منازل تازه احداث شده روستای دره بید، تسریع در احداث و تکمیل مسکن محرومان روستایی، ضرورت الحاق زمین‌های بین شهرک شهید باهنر و شهرک بوستان تیران و بازنگری طرح جامع و تفصیلی شهرها را از دیگر دغدغه های این شهرستان برشمرد.

سرپرست فرمانداری تیران و کرون با بیان اینکه نبود پزشک و امکانات تخصصی در بیمارستان بهنیا این شهرستان و ضرورت حمایت از تکمیل بیمارستان تخصصی امام رضا(ع) از مقوله های مهم حوزه بهداشت و درمان است، تصریح‌کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در اختصاص پزشک و توسعه و تجهیز زیرساخت ها قول مساعدت اعلام کرده است که همکاری بیشتر برای رفع این نیاز ضرورت دارد.

وی یادآورشد: با توجه به جمعیت بالای ۷۲  هزار نفر این شهرستان و حجم تردد در جاده‌ها و نیاز مسافران به خدمات بهداشتی و درمانی ارائه خدمات تخصصی در این بخش ضروری است.

محمدی کیا با اشاره به ظرفیت بالای تولیدات کشاورزی در این شهرستان خاطرنشان کرد: راه اندازی بازارهای فروش محلی و بسترسازی عرضه در بازارهای بیرونی و صادرات محصولات و همچنین حمایت از طرح های حوزه تولید و صنایع تبدیلی در این عرصه قدرت اقتصادی این منطقه را افزایش خواهد داد.

وی حمایت از طرح های سرمایه گذاری بخش گردشگری، توسعه زیرساخت ها در آموزش و پرورش و کمک به صنعتگران را از دیگر ضرورت های این شهرستان بیان کرد.

در ادامه این نشست مدیران کل دستگاه های استان اصفهان نظیر راه و شهرسازی، گاز، بنیاد مسکن، آب و فاضلاب، شرکت برق، راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کردند که موضوع حوزه مسکن در نشست مشترک بین دستگاه های خدمات رسان و راه و شهرسازی در هفته آینده دقیق تر بررسی خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این جلسه دغدغه های حوزه بهداشت و درمان این شهرستان را منطقی بیان کرد و گفت: از احداث بیمارستان امام رضا(ع) حمایت و در تجهیز بیمارستان بهنیا و اختصاص پزشک مساعدت خواهد شد.

شاهین شیرانی با اشاره به فعالیت ۲ ایستگاه فوریت پزشکی ۱۱۵ در تیران و کرون یادآورشد: یک ایستگاه جدید در شهر رضوانشهر بزودی راه اندازی و افزایش یک کد جدید فوریت پزشکی برای پایگاه اورژانس شهرستان برای سال آینده از وزارت بهداشت و درمان درخواست خواهد شد.

سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان پنجشنبه به‌همراه معاونان و جمعی از مدیران کل استانی برای شرکت در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع سرمایه گذاری، بازید از مناطق کمتر برخوردار و گفت و گو با فعالان صنعت و کشاورزی به تیران و کرون سفر کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha