۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۲۲
کد خبر: 84629462
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۱۰ هزار قمی تحت پوشش بهزیستی هستند 

قم-ایرنا -مدیرکل بهزیستی قم با اشاره به شناسایی ۲۲ هزار معلول در این استان، گفت: ۳۵هزار خانواده با جمعیتی افزون بر ۱۱۰ هزار نفر تحت پوشش و حمایت بهزیستی قم هستند.

مهدی پهلوانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم افزود: بهزیستی فرزند و از رویش های انقلاب است و در طول سال های اخیر ۱۷۰ وظیفه بر عهده این سازمان گذاشته شده است.

وی ابراز کرد: برای ظهور و بروز استعداد های جامعه معلولان استان، مبحث مناسب سازی فضاهای شهری به همراه پرورش استعدادها و توانمندسازی معلولان در حال انجام است.
 
وی خاطرنشان کرد: مراکز بهزیستی ایران و قم کمترین میزان درگیری و فوت سالمندان را در خصوص بیماری کرونا داشته اند در حالی که در کشورهای غربی بیشترین مرگ مربوط به این مراکز بوده است.

پهلوانی تاکید کرد: از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون معلولان و افراد تحت پوشش بهزیستی در اولویت دریافت واکسن قرار گرفتند.

وی بیان کرد: بهزیستی خود را متولی ارتقای سلامت اجتماعی می دادند و به همین منظور با استفاده از علم ژنتیک و مشاوره‌های قبل، بعد و حین بارداری در صدد جلوگیری از معلولیت های جدید هستیم و در صورت تولد فرد معلول نیز در همان دوران کودکی غربال گری جهت درمان افراد انجام می گیرد.

مدیرکل بهزیستی قم تصریح کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی مراکز بهزیستی و بازپروری در حال افزایش است.

به گفته وی، علاوه بر معلولان، ایتام، زنان سرپرست خانوار، سالمندان و افراد آسیب دیده جامعه نیز تحت حمایت بهزیستی قم قرار دارند.

وی با بیان این‌که بهزیستی متولی ارتقای سلامت اجتماعی است، گفت: بهزیستی سازمانی با ۱۷۰ ماموریت است و نیاز است نگاه خاص و ویژه‌ای به این نهاد باشد و فقط با اعتبارات دولتی نمی توان مطالبات بحق جامعه هدف خود را پاسخگو بود و انتظار داریم مراجع تقلید همچون همیشه که یاور بهزیستی بوده اند ، ائمه جمعه و جماعات ، وعاظ و خطبا ، اساتید دانشگاه و حوزه و همه دغدغه داران جامعه بهزیستی را در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ، هدایت خیرین و نذورات ، مساعدت در ساخت مراکز استاندارد و در شان معلولین و سالمندان ، ایجاد اشتغال و تامین جهیزیه دختران تحت پوشش یاری کنند .

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه به روزهای پایانی سال و ایام شب عید نزدیک می شویم افزود: تورم و گرانی برای همه سخت است اما برای جامعه هدف بهزیستی بسیار سخت تر و سنگین تر است لذا از عموم صاحبان کارخانه ها و صنوف و کسبه و مدیران و همشهریان عزیز و سخاوتمند استدعا داریم در ایام پایانی سال که مصادف با آغاز ماه مبارک رمضان هم می باشد مددجویان بهزیستی را بیش از پیش یاری نمایند .

پهلوانی شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۶۱۸۲۵۸۸ مشارکت‌های بهزیستی استان را برای دریافت هدیه نقدی و شماره تلفن ۰۹۱۰۹۰۷۳۲۰۵ را برای دریافت هدایای غیر نقدی اعلام کرد و افزود: آماده دریافت وجوه و کمک‌های نقدی و غیر نقدی افراد و شهروندان برای حمایت از مددجویان و معلولان از طریق مختلف هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha