بیش از ۳ میلیون کارتخوان طی ۲ ماه در کشور ساماندهی شد

ارومیه- ایرنا- رییس کل امور مالیاتی کشور گفت: طی ۲ ماه گذشته با اجرای طرح ساماندهی کارتخوان ها، بیش از سه میلیون دستگاه ساماندهی شده که بخش عمده آن مربوط به غیرفعال سازی بوده است.

داود منظور روز شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی افزود: از  این تعداد، صاحبان ۲ میلیون دستگاه کارتخوان درخواست غیرفعال سازی داده است.

وی اضافه کرد: همچنین یک میلیون دستگاه کارتخوان در این مدت، به حساب پرونده مالیاتی متصل شده است.

رییس کل امور مالیاتی کشور ادامه داد: همچنین ۱۵۰ هزار صاحب دستگاه کارتخوان در این مدت، درخواست تشکیل پرونده مالیاتی داده اند.

منظور بیان کرد: همچنین طی ماه های اخیر با توجه به اشرافیت اطلاعاتی موفق شده ایم بالغ بر ۷۷ هزار مؤدی مالیاتی که با وجود داشتن بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان تراکنش مالی، متقاضی استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم در تعیین مالیات شده بودند، را شناسایی کرده و جلوی کتمان درآمد و در نتیجه فرارمالیاتی آنها را بگیریم.

وی بر تمرکز بر مقابله با فرار مالیاتی از طریق افزایش اشراف اطلاعاتی و شناسایی گلوگاه های فرار تاکید کرد و اظهار کرد: ما با استفاده از ظرفیت های قانونی از جمله ساماندهی دستگاه های کارتخوان، رسیدگی به تراکنش های بانکی و اجرای قانون مالیات های مستقیم می توانیم اشراف اطلاعاتی خود را در شناسایی نقاط  فرار مالیاتی به کار گرفته و مالیات حقه دولت را دریافت کنیم.

وی بر لزوم جلوگیری از سوء استفاده مالیاتی افراد سودجو از مردم مناطق مرزنشین در قالب کارت های بازرگانی، پیله وری و حساب های اجاره ای تاکید کرد وگفت: استانداری ها می توانند با ساماندهی پیله وران مناطق مرزی در قالب تشکل ها و تعاونی های بومی، زمینه تجارت رسمی مردم مرزنشین منطقه را فراهم کنند.

در این مراسم با قدردانی از خدمات حسن کوماسی مدیرکل پیشین، جعفر پورمختار به عنوان مدیرکل جدید امور مالیاتی آذربایجان غربی معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha