نماینده مجلس: خصوصی سازی به افزایش بهره‌وری و اشتغال منجر نشده است

دزفول-ایرنا- نماینده شوش و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی سیاست خصوصی سازی شرکت‌های دولتی را افزایش بهره وری، توسعه صنعت و افزایش اشتغال دانست و گفت: این اهداف با اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی خصوصی تاکنون محقق نشده است.

محمد کعب عمیر روز شنبه در حاشیه دیدار با نمایندگان کارکنان شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خصوصی سازی می بایست به افزایش رفاه و امنیت اجتماعی در جامعه منجر شود اما با وجود واگذاری‌های صورت گرفته شاهد اینگونه اهداف در سطح جامعه نیستیم.
وی ادامه داد: در بسیاری از شرکت های واگذار شده به بخش خصوصی حق و حقوق کارکنان پایمال شده و به مطالبات صنفی کارگران توجه نشده است.
 نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی در ادامه به مطالبات کارکنان  شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب اشاره کرد و گفت: حقوق کارکنان شاغل در این مجموعه کشت و صنعت باید طبق قانون کار پرداخت شود.
وی با تاکید بر اجرای قانون طبقه بندی مشاغل در این شرکت افزود: در نشست با مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب که با حضور رییس اداره کار شهرستان شوش برگزار شد مطالبات صنفی کارکنان این شرکت بررسی و با موافقت مدیر عامل شرکت مقرر شد  قراردادهای نیروهای غیر رسمی و روزمزد سه ماهه با حذف شرکت پیمانکاری واسطه به طور مستقیم با شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب منعقد شود.

نماینده مردم شوش و کرخه اظهارداشت: نیروهایی که با شرکت پیمانکاری با آنها قرارداد سه ماهه بسته، از ابتدای سال ۱۴۰۱ قرارداد آنها به طور مستقیم با شرکت منعقد و مشمول بیمه خواهند شد.

 وی با قدردانی از همکاری و تعامل خوب مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب برای حل مشکلات جامعه کارگری این شرکت گفت: تشکیل شورای کارگری که یکی از مطالبات کارکنان این شرکت است نیز با طی مراحل قانونی تشکیل خواهد شد تا کارکنان این شرکت از این طریق مطالبات صنفی خود را پیگیری کنند.

 کعب عمیر با تاکید بر ادامه فعالیت و تولید در این شرکت گفت: با محقق نشدن مطالبات صنفی کارکنان، تولید و اشتغال در شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب به هیچ وجه نباید متوقف شود.
تاکید بر توسعه بخش صنعت در کنار کشاورزی در شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب
نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس در ادامه بر توسعه صنعت در کنار بخش کشاورزی در شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب تاکید کرد و گفت: این شرکت در حالیکه عنوان کشت و صنعت را یدک می کشد تنها دارای بخش کشاورزی است و در زمینه توسعه صنعت و احداث کارخانه تولید شکر اقدامی نکرده است.
وی افزود: شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب در کنار توسعه کشت محصولاتی چون نیشکر باید پیگیر راه اندازی کارخانه برای استحصال شکر از نیشکر باشد تا هم بخش صنعت در منطقه رونق بگیرد و هم شاهد توسعه اشتغال در منطقه و شهرستان کرخه باشیم.
 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین از پیگیری صورت گرفته برای احداث کارخانه بیوتکنولوژی در شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب خبر داد و گفت: احداث این کارخانه نیازمند اخذ مجوزهای قانونی است که در این راستا اقدام لازم صورت می گیرد.
به گزارش ایرنا کارکنان شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب در اعتراض به آنچه بی‌توجهی به مطالبات صنفی خود عنوان شده چند روز از حضور در محل کار امتناع کردند.
 طرح کشت وصنعت نیشکر میان آب در ۳۰ کیلومتری شرق شوش و در اراضی حاصلخیر منطقه آهودشت سال ۱۳۶۲ به تصویب سازمان برنامه و بودجه رسید و عملیات اجرایی آن در سطح هشت هزار هکتار اراضی مرغوب دشت میان آب آغاز شد.

در این طرح محصولاتی چون نیشکر، شلتوک و گندم کشت می شود که محصول نیشکر بعد از برداشت از مزرعه برای استحصال به کارخانه های نیشکر شرکت کارون در شوشتر و هفت تپه در شوش منتقل می شود.

شرکت کشت و صنعت نیشکر میان‌آب سال ۱۳۹۶ به شرکتی خصوصی واگذار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha