۲ محور مواصلاتی مهاباد همچنان مسدود است

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: هم اکنون ۲ محور مواصلاتی این شهرستان به علت کولاک برف برای سومین روز متوالی همچنان مسدود است.

محسن خادمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هم اکنون محور مهاباد به بوکان حدفاصل گردنه "قره بلاغ" و محور مهاباد به پیرانشهر از طرف مسیر "پسوه" به علت کولاک برف مسدود شده و تردد در آنها امکان پذیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان از سفرهای غیر ضروری تا مساعد شدن شرایط امتناع کنند، ادامه داد: در صورت ضروری رانندگان ضمن رعایت نکات امینی از مسیرهای جایگزین (مهاباد - میاندوآب - بوکان) و (مهاباد - نقده - پیرانشهر) استفاده کنند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد اظهار داشت: هم اکنون تردد در سایر محورها شامل محور مهاباد به ارومیه، مهاباد به میاندوآب و محور مهاباد به سردشت بدون مشکل در جریان است.

خادمی بیان کرد: هم اکنون ۲۱ راه روستایی نیز به علت کولاک برف مسدود بوده و تلاش برای بازگشایی مسیرهای ارتباطی با استفاده از امکانات بخش دولتی و خصوصی در جریان است.

وی اضافه کرد: هم اکنون تمام امکانات و ماشین آلات راهداری برای عملیات بازگشایی، برف روبی و نمک پاشی و همچنین ارایه خدمات به خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک آماده باش هستند.

وی از رانندگانی که قصد تردد در مسیرهای منطقه را دارند، خواست که قبل از سفر در این فصل از وضعیت راه ها از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، بارش برف سنگین و کم سابقه طی هفته جاری مشکلاتی را برای تردد در محورهای اصلی و همچنین مسدود شدن مسیرهای روستایی را به همراه داشته است.

هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است؛ ۶۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha