دوره ملی دانش‌افزایی برای مراکز مشاوره ازدواج و خانواده برگزار می‌شود

تهران - ایرنا- مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان از برگزاری دوره ملی دانش افزایی مدیران، روانشناسان و مشاوران مراکز مشاوره ازدواج و خانواده در ماه جاری خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی متقی‌فر اظهار داشت: به همت دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان دوره ملی دانش افزایی مدیران، روانشناسان و مشاوران مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده ١٢و ١٣ بهمن ماه جاری به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود.

وی عنوان کرد: در پایان این دوره ملی نیز به شرکت کنندگان گواهینامه مشترک وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اعطا خواهد شد.

فرایند و اصول مشاوره گروهی (نحوه تشکیل و رهبری گروه همراه با ایفای نقش) دکتر حسین سلیمی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، شناخت نشانه های اختلال شخصیت در رابطه زوجین دکتر حاجی علیزاده، غنی سازی روابط روانی - عاطفی در خانواده دکتر جاودانی و انواع مشاوره های گروهی دکتر اقبال زارعی از اساتید و مدیران مراکز استان هرمزگان، از جمله عناوین و اساتید این دوره ملی دو روزه است.

به گزارش ایرنا، اکنون براساس آخرین آمار وزارت ورزش و جوانان، ۴۲۰ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده با مجوز رسمی این وزارتخانه در سراسر کشور در زمینه اختلاف و ناسازگاری زوجین و فرزندان، مشاوره‌های قبل از ازدواج به منظور انتخاب آگاهانه و کاهش طلاق و کاهش و رفع اضطراب ناشی از یک بحران (همچون شیوع کرونا) فعالیت می‌کنند، که از این تعداد ۱۴۴ مرکز در استان تهران و مابقی در سایر استان‌ها قرار دارند.

پیش از این نیز دوره ملی دانش‌افزایی ویژه مدیران، روانشناسان و مشاوران مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده ۷و ۸ دی ماه به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد برگزار شده بود.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha