فرماندار مهاباد: سلامت شهروندان در اولویت فعالیت‌های آموزشی قرار گیرد

مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد گفت: سلامت دانش آموزان و خانواده آنان برای ما در اولویت فعالیت‌های آموزشی قرار دارد.

امیر قادری روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مهاباد افزود: آمارهای دریافتی از آخرین وضعیت مقابله با کرونا نشان از ناپایدار بودن شرایط فعلی و امکان ورود به وضعیت حادتر در سطح شهرستان دارد از اینرو از تمام شهروندان، والدین و دانش آموزان انتظار می رود نسبت به رعایت شیوه نامه بهداشتی به ویژه تزریق نوبت سوم واکسیناسیون اقدام کنند.

وی ادامه داد: تبلیغ و فرهنگ سازی استقبال از تزریق مراحل سه گانه واکسیناسیون از طریق اصحاب رسانه و همچنین مجموعه گسترده آموزش و پرورش می تواند ما را به هدف واکسینه شدن سراسری نزدیک تر کند.

فرماندار ویژه مهاباد ضمن قدردانی از تلاش های شهرداری و راهداری در امر بازگشایی و برف روبی معابر نیز اظهار داشت: از مجموعه شورا و شهرداری درخواست داریم منبعد در عملیات برف روبی و بازگشایی معابر اولویت را به مدارس و مراکز آموزشی اختصاص دهد تا مشکلات تردد و رفت آمد مجموعه آموزش و پرورش به حداقل برسد.

قادری با اشاره به مشکلات آموزشی دوران کرونا و پس از آن نیز گفت: در راستای اجرایی شدن صحیح طرح آشتی با آموزش (آبا) از تمام امکانات و ظرفیت دستگاه های اجرایی نیز باید استفاده شود تا بتوان آموزش را با پوشش حداکثری تداوم داد.

وی همچنین ضمن استقبال از مشارکت خیران در امر مدرسه سازی و ارایه خدمات به بحث آموزش گفت: کسب پروانه و مراحل قانونی برای احداث مراکز آموزشی ضروری است و از مجموعه شهرداری درخواست داریم به صورت رایگان پروانه اجرای طرح های خیرساز را ارایه کند.

وی همچنین آموزش و پرورش را جزو نهادهای حساس و تاثیرگذار دانست و گفت: هر اندازه مسایل و مشکلات این سازمان کمتر و مدیریت آن بهتر انجام گیرد به همان اندازه معضلات و مسایل اجتماعی سطح جامعه نیز کمتر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در پایان مراسم از خیران و فرهنگیان نمونه در امر آموزش دوران کرونا قدردانی به عمل آمد.

مهاباد با ۳۳۰ مدرسه شهری و روستایی دارای ۴۸ هزار دانش‌آموز است؛ این شهرستان با ۲۴۵ هزار جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و هم اکنون در شرایط آبی مقابله با کرونا قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha