امام‌جمعه میاندوآب: تامین آب آشامیدنی سالم روستاها در دستور کار مسوولان باشد

مهاباد- ایرنا- امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه برخی روستاهای این شهرستان هنوز از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار نیستند، گفت: مسوولان مشکل نبود آب آشامیدنی سالم در این روستاها را در دستور کار خود قرار داده و حل کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده روز یکشنبه در نخستین جلسه شورای اداری میاندوآب از زمان همه‌گیری کرونا، اظهار داشت: با اینکه لوله انتقال آب میاندوآب به تبریز از روستای "نوروزلو" می‌گذرد ولی این روستا همچنان از نعمت آب آشامیدنی سالم بی‌بهره است.

وی با بیان اینکه علاوه‌بر آن، ۱۱ روستای دیگر نیز که این لوله آب از آنها می‌گذرد هنوز آب آشامیدنی سالم و بهداشتی ندارند، افزود: براساس اعلام مسوولان وقت آب و فاضلاب میاندوآب قرار بود، آذربایجان شرقی نسبت به آب‌رسانی به این روستاها اقدام کند ولی تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده و باید مسوولان مربوطه پاسخگو باشند.

امام جمعه میاندوآب تاکید کرد: اکنون زمان تعارف به سر رسیده و نباید برای ترس از دست دادن پست و مقام به مافوق خود گزارشی از مشکلات ارایه نداد چرا که مردم به کمک مسوولان نیاز دارند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده اضافه کرد: پست و مقامی که در آن مسوولی نتواند برای مردم کاری انجام داد هیچ ارزشی ندارد بلکه مسوول واقعی آن است که با اقتدار در راه خدمت به مردم و حل مشکلات آنها گام بردارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه حضرت علی (ع) در مراجعه های خصوصی شمع بیت‌المال را خاموش می کرد، گفت: این اقدام یک حاکم شرعی است و باید از آن درس و الگو گرفت.

امام‌جمعه میاندوآب: تامین آب آشامیدنی سالم روستاها در دستور کار مسوولان باشد

وی با بیان اینکه نارضایتی و رضایتمندی مردم از نظام به عملکرد ما مسوولان بستگی دارد، گفت: مسوولان در مراجعه مردم تمام سعی خود را در حوزه وظایف و اختیارات خود در راستای حل خواسته آنان بکار گیرند تا زمینه رضایتمندی آنها فراهم شود.

رتبه میاندوآب در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی از ۱۶ به یک ارتقا یافته است

فرماندار ویژه میاندوآب نیز در این جلسه گفت: زمانی که این مسوولیت را در میاندوآب تحویل گرفته‌ام، شهرستان در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی رتبه ۱۶ استانی را داشت که در سال گذشته موفق به کسب رتبه نخست در جشنواره "شهید رجایی" شد.

حسام شیرازه‌محبت با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال نیز جزو سه شهرستان اول استان در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی هستیم، گفت: توجه به حل معضل آب شرب در برخی روستاهای شهرستان همواره در دستور کار قرار داشته و  یکی از دغدغه های ما بود که در این راستا جلسه‌ای که با مسوولان آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی داشتیم و مقرر شد که به تعهدات خود در روستای "نوروزلو" عمل کنند که با پیگیری های انجام گرفته تمام تجهیزات لازم خریداری شده است که باید از این پس نیز پیگیری شود.

وی افزود: همچنین لوله قرار داده شده برای برداشت آب از بند "نوروزلو" در ارتفاع بالا قرار داشت که در مواقع افت دبی آب، امکان تغذیه آن وجود نداشت ولی با پیگیری های انجام گرفته مصوب شد تا این لوله در سطح تراز لوله مربوط به تبریز قرار گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین در بحث تامین آب نیز میاندوآب در اولویت قرار داده شد تا ابتدا آب میاندوآب تامین و سپس به شهرهای دیگر انتقال یابد.

امام‌جمعه میاندوآب: تامین آب آشامیدنی سالم روستاها در دستور کار مسوولان باشد

تسهیلات بانکی ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی برای اجرای طرح‌ کمپوست در میاندوآب اختصاص یافت

شیرازه محبت اظهار داشت: مشکل دفع پسماند میاندوآب که یک مشکل ۵۰ ساله در شهرستان بود که علاوه بر تبدیل شدن به یک مسئله ملی، در شبکه‌های خارجی هم انعکاس یافته بود و مشکلات زیست‌محیطی و بهداشتی در شهرستان ایجاد کرده بود که این مهم نیز با همکاری و تلاش مسوولان به ویژه شورای تامین شهرستان حل شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون زمین مورد نیاز برای دفع پسماند میاندوآب انتخاب شده است، اظهار داشت: همچنین ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی محل پسماند جذب و تحویل شهرداری شد که در سطح کشور نمونه آن وجود ندارد.

وی افزود: در این راستا طرح کمپوست که یک سرمایه‌گذار از سال‌ها پیش اجرای آن را پیگیر بود و زمین‌های مورد نیاز نیز برای آن خریداری شده ولی خلع ید شده بود با پیگیری های انجام گرفته زمین آن به دوباره تحویل داده شد و جهاد کشاورزی هم سند مالکیت وی را تایید کرد.

وی اضافه کرد: همچنین با پیگیری های انجام گرفته ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل بانک کشاورزی برای اجرای این طرح اختصاص یافت.

۱۴ واحد صنعتی غیرفعال در میاندوآب به چرخه تولید بازگشت

وی با اشاره به فعال‌سازی واحدهای راکد شهرستان نیز گفت: اخیرا با ورود فرمانداری، ناحیه مقاومت بسیج و بانک‌های عامل تعداد واحدهای غیرفعال بازگشته به چرخه فعالیت افزایش یافته است.

فرماندار میاندوآب اظهار داشت: در این راستا واحدی راکد شده بود که برای بازگشت آن به چرخه تولید، یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در زمینه تولید رنگ خودرو توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی هزینه می‌شود و برای ۱۴۰ نفر هم زمینه اشتغال فراهم می‌کند.

وی افزود: همچنین کارخانه‌ای که هشت سال پیش توسط بانک تملک شده بود، امسال با وجود اینکه مالک آن بانک بود، با تحویل به مالک اصلی به چرخه فعالیت برگشت داده شد.

شیرازه محبت با بیان اینکه امسال ۱۴ واحد صنعتی راکد در این شهرستان به چرخه فعالیت بازگشت داده شده است، اظهار داشت: همچنین میاندوآب از نظر گازرسانی لقب شهرستان سبز را در استان به خود اختصاص داده است.

مردم نیکوکار میاندوآب ۶۰ میلیارد ریال برای افراد آسیب دیده از کرونا کمک کردند

وی با تاکید بر اینکه معیشت مردم مهم‌ترین موضوع برای ماست، اظهار داشت: در دوران همه‌گیری کرونا خیران نیک‌اندیش میاندوآبی با یک اقدام ملی و مثال زدنی، ۶۰ میلیارد ریال برای اقشار آسیب دیده از کرونا کمک کردند که این دستاورد ناشی از اعتماد مردم به مسوولان است و باید به نحو مطلوب پاسخ این اعتماد داده شود.

به گزارش ایرنا، از زمان شیوع ویروس کرونا به علت محدودیت‌های کرونایی تاکنون جلسه شورای اداری در شهرستان میاندوآب برگزار نشده بود.

میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha