۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۵:۳۴
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84632523
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شیخ نعیم قاسم: مقاومت ستون لبنان مستحکم و مستقل است

تهران- ایرنا- «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل جنبش حزب الله لبنان یکشنبه شب در سخنانی تاکید کرد که وجود مقاومت در لبنان ضروری است و حتی باید گفت مقاومت ستون لبنان مستحکم، آزاد و مستقل است.

به گزارش ایرنا از المیادین، معاون دبیرکل جنبش حزب الله لبنان افزود: این مقاومت طرحی برای آینده نیست بلکه یک وضعیت موجود در جامعه است که لبنان را آزاد کرد و به آن جایگاه بخشید.

او ادامه داد: مقاومت در حال حاضر در چارچوب مثلث ارتش، ملت و مقاومت، از کشور و استقلال آن دفاع می‌کند و جزئی از پشتوانه مردمی برای حمایت از ارتش لبنان جهت آزادی و استقلال کشور است.

معاون دبیرکل حزب الله اضافه کرد: آنانی که با مقاومت مخالفت می‌کنند، لبنان را تسلیم پذیر و دنباله روی منافع رژیم صهیونیستی می‌خواهند.

شیخ نعیم قاسم همچنین گفت: اخیرا از یکی از مقام های حزب «القوات اللبنانیه» شنیده ایم که گفته است، برنامه ما رویارویی با حزب الله است، ما به این حزب می گوئیم که برنامه ما رویارویی با رژیم صهیونیستی و مزدوران این رژیم است و هرگز نمی‌پذیریم با کسی در داخل مقابله کنیم چون نمی‌خواهیم چنین اتفاقی منجر به بروز فتنه‌ای در کشور شود که برخی خواهان آن هستند.

وی افزود: ما در حادثه کشتار منطقه الطیونه هم فتنه را کنار زدیم، در شرایطی که حزب القوات اللبنانیه آن حادثه را به وجود آورده بود تا ما را به سمت جنگ داخلی سوق دهد.

شیخ نعیم قاسم گفت: ما به عنوان حزب الله با رژیم صهیونیستی مقابله می‌کنیم، اما هم زمان خواستار وحدت داخلی و همکاری همه طرف‌ها هستیم.

وی پیش تر در سخنانی گفته بود که هدف ما از شرکت در کارزار انتخاباتی، حضور قوی و مؤثر برای ساختن آینده لبنان و خدمت به مردم آن است.

میشل عون رئیس جمهور لبنان پیش تر در فرمانی اعلام کرده بود که انتخابات پارلمانی این کشور، ۱۵ ماه مه سال ۲۰۲۲ میلادی ( ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۱) برگزار می شود.

لبنان نظام پارلمانی دارد و نخست وزیر توسط پارلمان و با رای اکثریت، مامور به تشکیل کابینه می‌شود.

انتخابات پارلمانی در لبنان هر ۴ سال یکبار برگزار و ۱۲۸ کرسی پارلمان لبنان به طور مساوی بین مسلمانان و مسیحیان تقسیم می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha