بازیگر مهابادی نامزد دریافت جایزه ویژه جشنواره "ویرجینیای" آمریکا شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد گفت: "بختیار پنجه‌ای" هنرمند شایسته اهل این شهرستان نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد در سیزدهمین دوره جشنواره جهانی فیلم‌های مستقل و موزیک "ویرجینیای" آمریکا شد.

سیامند جوانبخت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: "بختیار پنجەای"، بازیگر مهابادی که در فیلم کوتاه "تلفیق" به ایفای نقش پرداخته بود، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد در سیزدهمین دوره جشنواره جهانی فیلم‌های مستقل و موزیک ویرجینیای ایالات متحده آمریکا شد.

وی ادامه داد: کارگردان این فیلم، "محمد توریوریان" نیز در بخش کارگردانی این جشنواره که از امروز تا ٢١ اسفند با شعار «حمایت از فیلمسازان نوظهور» برگزار می‌شود، نامزد دریافت جایزه شدە است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد بیان کرد: این هنرمند پیشتر نیز توانسته بود جایزە بهترین بازیگر مرد از جشنوارە بین المللی فیلم هنگ‌کنگ برای همین فیلم را از آن خود کند که به‌ عنوان یک رویداد هنری معتبر برای فیلم‌سازان آسیایی جهت معرفی آثارشان شناخته می‌شود.

جوانبخت اضافه کرد: "بختیار پنجه‌ای" کارگردان، بازیگر و نمایشنامه‌نویس مهابادی متولد سال  ۱۳۶۵ و دارای مدرک کارشناس ارشد ادبیات نمایشی از دانشکده‌ی هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. 

وی افزود: وی سابقه بازی در بیش از ۳۵ فیلم کوتاه و ۲ سریال تلویزیونی را در کارنامه هنری خود دارد و در حوزه‌ی سینما و تئاتر نیز بیش از 40 مقاله و یادداشت را به نگارش رسانده است.

به گزارش ایرنا، جشنواره فیلم کوتاه "پروجنی" به همت دانشکده هنرهای نمایشی ویرجینیا تک ( Virginia Tech) هر سال در شهر بلکس‌بورگ در ایالت ویرجینیا (آمریکا) برگزار می‌شود.

این جشنواره با هدف ایجاد سکویی برای حمایت از فیلمسازان مستقل و دانشجویان در جنوب ویرجینیا برگزار می‌شود و به فیلمسازانی که آثار قابل تأملی ارائه می‌دهند، بها داده و در طول مدت جشنواره به نمایش آثار کوتاه در سبک‌های متنوع و ژانرهای متفاوت می‌پردازد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha