دومین جشنواره ملی فرهنگی- هنری ذوالفقار به کار خود پایان داد

کرمان-ایرنا- دومین جشنواره ملی فرهنگی- هنری ذوالفقار با معرفی برگزیدگان با حضور معاون وزارت علوم و سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور روز دوشنبه در کرمان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا، جشنواره فرهنگی هنری ذوالفقار که سال گذشته نیز در کرمان برگزار شده بود امسال با ۲ هزار و ۴۶۴ اثر از سوی هزار و ۸۲ نفر از سراسر کشور به صورت ملی برگزار شد.

این جشنواره با هدف تبیین شخصیت و سبک زندگی سردار سلیمانی در قالب رشته های فرهنگی و هنری از جمله عکس، شعر و دلنوشته، خوشنویسی، موشن گرافی، نقاشی، پوستر و بخش نشان ویژه برگزار شد.

روایتگری و جهاد تبیین وظیفه اصلی ماست

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: رسالت اصلی ما برای حفظ انقلاب، روایتگری و جهاد تبیین در زمینه رویداد های بزرگی است که  جامعه ایران را معرفی می‌کنند.

عبدالحسین کلانتری افزود: امروز جنگ، جنگ روایت هاست که جنگ تاریخ ساز است و آینده را مشخص می‌کند چون روایت ها تاریخ ساز هستند.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری تاکید کرد: باید در این آوردگاه وارد شد، از ابتدای انقلاب در مقاطع حساس و متعدد با اتکا به نظریات غربی تحولات و پویایی جامعه ایران آنگونه که باید و شاید صورت بندی نشده است.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه از کنار مراسم با عظمت تشییع حاج قاسم، اربعین و راهپیمایی های بزرگ راحت گذشتیم تصریح کرد: در این موضوعات نتوانستیم تبیین خود را داشته باشیم  و داستان خودمان را که رویدادهای بزرگ متن جامعه ایران را نشان می داد بدرستی صورت بندی کنیم.

اخلاص سردار سلیمانی او را به بالاترین درجه رساند

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز گفت: این شهید بزرگوار اهل آخرت جویی بود و زیاد جلو دوربین نبود، همین اخلاص او را به بالاترین درجات رساند.

عرفان خسرویان با بیان اینکه سردار سلیمانی هم اهل شمشیر و هم اهل تدبیر بود تاکید کرد: در جنگ با داعش وقتی صدای حاجی از پشت بی سیم ها شنیده می شد داعشی ها با آن همه خشونت پا به فرار می گذاشتند.

وی تصریح کرد: در سبک فرماندهی برای عملیات ساعت ها گفت‌وگو می کرد، پرکار بود و روزی ۲۰ ساعت کار می کرد و خسته نمی شد؛ این موضوع هم برای دیگر مدیران ما باید الگو باشد.

دومین جشنواره ملی فرهنگی- هنری ذوالفقار به کار خود پایان داد

وی با تاکید بر اینکه حاج قاسم همه ارزش های ما ایرانیان را یکجا داشت اذعان کرد: حاج قاسم بیرون از مرزهای ایران نیز، ایران، اسلام و حریم اهل بیت را حفظ کرد.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: در زمان شهادت او دیدیم که مردم چقدر غمگین و خشمگین بودند، شاید سطحی از این عزاداری در شان اباعبدالله است و مردم عاشورایی برای این شهید گریه کردند.

۲ هزار و ۴۶۴ اثر به دبیرخانه رسید

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کرمان نیز گفت: ۲ هزار و ۴۶۴ اثر از سوی هزار و ۸۲ نفر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

مصطفی جعفری کرمانی پور افزود: اولین دوره جشنواره ذوالفقار در کرمان برگزار شد و نتیجه بسیار خوبی داشت بر همین اساس دبیرخانه دائمی این جشنواره در کرمان تصمیم گرفت جشنواره این دوره را به صورت ملی از بین همه دانشگاهیان، اساتید و طلاب برگزار کند.

وی گفت: بخش علمی در سومین دوره جشنواره ذوالفقار اضافه می شود.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کرمان تصریح کرد: استان های کرمان، اصفهان و تهران به ترتیب بیشترین شرکت کننده را در این جشنواره داشتند.

وی به لزوم تبیین ویژگی های شخصیتی شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: باید ویژگی های این شهید عزیز را برای جوانان بگوییم و شخصیت شهید سلیمانی را برایشان الگو کنیم.

دومین جشنواره ملی فرهنگی- هنری ذوالفقار به کار خود پایان داد

حاج قاسم دریای عاطفه بود

برادر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در این جشنواره گفت: شهید سلیمانی دریای عاطفه بود.

حسین سلیمانی با تشریح وضعیت زندگی سردار سلیمانی در دوران کودکی و سبک زندگی خودشان لحظه آخرین خداحافظی حاج قاسم از مادر بیمارش را در زادگاهشان توصیف کرد و گفت: آن روز برای همه بسیار سخت بود، حاج قاسم سه بار برگشت پاها و صورت مادر را بوسید.

دومین جشنواره ملی فرهنگی- هنری ذوالفقار به کار خود پایان داد

به گزارش ایرنا، آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان دومین جشنواره ملی فرهنگی- هنری ذوالفقار با حضور مقامات و مسئولان استانی و کشوری به همراه با اجرای هنرمندان کشوری روز دوشنبه در تالار ولایت دانشگاه فنی و حرفه ای استان کرمان برگزار شد.

دومین جشنواره ملی فرهنگی- هنری ذوالفقار به کار خود پایان داد

در انتهای این مراسم از برگزیدگان جشنواره با لوح سپاس و تندیس تجلیل و از گلیم و کتاب دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری ذوالفقار نیز رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha