تعداد بستری شدگان کرونایی در خراسان رضوی به ۲۱۰ نفر در روز افزایش یافت

مشهد- ایرنا- دبیر کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری شده در استان خراسان رضوی به ۲۱۰ نفر در روز افزایش‌ یافته که بیشترین تعداد طی ۱۰ روز گذشته بوده است.

دکتر محمد پهلوان روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افرود: در حال حاضر ۵۸۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری هستند که ۴۳۱ نفر از آنها در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۶ شهرستان این استان می‌باشند.

وی ادامه داد: تعداد بیماران بدحال کرونایی بستری شده در خراسان رضوی ۱۳۲ نفر است که در بخش‌های مراقبتهای ویژه ببمارستانهای استان بستری شده‌اند.

دبیر کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به افزایش چشمگیر بیماران سرپایی مشکوک به ابتلا به کرونا طی روزهای گذشته گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۶۰۰ بیمار سرپایی با علائم مشکوک به مراکز منتخب کرونا مراجعه کرده اند که نسبت به روزهای گذشته حدود هزار نفر افزایش داشته است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیرپوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

هم اکنون از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی یک شهرستان در وضعیت قرمز، ۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱  شهرستان در وضعیت زرد و پنج شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha