گفت‌وگوی پوتین با سران ایتالیا و مجارستان هم با پروتکل‌های بهداشتی انجام شد

مسکو - ایرنا - ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با نخست وزیران ایتالیا و مجارستان تحت پروتکل های شدید کرونایی گفت و گو کرد؛ محور مذاکرات با آنها را مساله ضمانت های امنیتی روسیه از غرب تشکیل می داد.

به گزارش ایرنا از مسکو، دیدارهای امروز سه شنبه  پوتین با نخست وزیران مجارستان و ایتالیا در کرملین مطابق با پروتکل های بهداشتی انجام شد. پروتکل‌های کرونایی کاخ کرملین باعث شده تا پوتین و روسای این کشورها با فاصله با یکدیگر دیدار کنند.

به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روز سه شنبه در گفت و گوی تلفنی با ماریو دراگی، با وی درخصوص پیشنهاد روسیه برای ارائه ضمانت های امنیتی ازسوی آمریکا و کشورهای غربی گفت و گو کرد.

رئیس جمهوری روسیه، رویکرد طرف روسی در مساله ضمانت های امنیتی را تشریح و به اهمیت امنیت تفکیک ناپذیر کشورها که در اسناد سازمان امنیت و همکاری اروپا مورد تاکید قرار گرفته است، اشاره کرد.  

روسیه اواخر ماه دسامبر (دی) باتوجه به طرح های ناتو برای گسترش حضور نظامی خود در مناطق مجاور روسیه و کشورهای همسایه آن از جمله اوکراین و گرجستان و امکان استقرار تسلیحات پیشرفته در این کشور، از آمریکا و ناتو خواستار ارائه ضمانت های حقوقی الزام آور برای تضمین امنیت  خود و جلوگیری از گسترش ناتو به شرق شد.  

یک هفته پیش آمریکا و ناتو به پیشنهادات روسیه برای ارائه ضمانت های امنیتی پاسخ دادند و اکنون غرب منتظر دریافت جواب مسکو شده است.

در ادامه گفت و گوی تلفنی، زمانی که نخست وزیر ایتالیا از سیر اوضاع پیرامون اوکراین ابراز نگرانی کرد، پوتین دیدگاه خود را درباره اقدامات دولت اوکراین اعلام کرد و اظهار داشت: کی یف از اجرای مفاد توافقنامه مینسک و تعهدات برعهده گرفته در این سند بویژه در مورد ابعاد سیاسی حل و فصل بحران در اوکراین (مناقشه دونباس) خودداری می کند.     

دو طرف همچنین درخصوص اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با کرونا در روسیه و ایتالیا و همکاریهای اقتصادی و بازرگانی دو کشور گفت و گو و تبادل نظر کردند.

رئیس جمهوری روسیه امروز همچنین با ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان در کاخ کرملین دیدار کرد و درخصوص مسائل مربوط به انرژی و مساله ضمانت های امنیتی کفت و کو کرد.  

پوتین با اشاره به اینکه شرکت گازپروم و مجارستان سال گذشته قرارداد ۱۵ ساله خرید گاز امضا کردند گفت که این اقدام باعث تثبیت صادرات گاز به مجارستان شد.

به گفته وی، روسیه گاز به ارزش ۵ برابر کمتر از بهای گاز در بازارهای اروپایی به مجارستان تحویل می دهد.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha