حدود ۴۰ درصد ماشین آلات صنایع کشور نیازمند بازسازی هستند

دزفول-ایرنا- مدیرکل دفتر صنایع ماشین آلات و تجهیزات صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت عمر ماشین آلات صنایع را بین ۱۰ تا ۱۵ سال عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشتر تجهیزات مربوط به ۳۰ سال پیش است حدود ۴۰ درصد ماشین آلات صنایع باید بازسازی شوند.

محمد مهدی هادوی روز چهارشنبه در جریان بازدید از کارخانه‌های دزفول در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برنامه توسعه مدنظر، سالانه به حدود ۲۷ میلیارد دلار ماشین آلات صنایع نیاز داریم که حدود هشت میلیارد دلار آن از طریق واردات و حدود ۳.۲ میلیارد دلار از طریق تولید داخل تامین می‌شود.
وی با بیان اینکه در بازسازی و نوسازی تجهیزات نیز جدی هستیم، ادامه داد: شرکت‌هایی که پروانه بهره برداری آنها بازسازی و نوسازی است به این موضوع یعنی بازسازی و نوسازی تجهیزات ورود کنند.

هادوی اظهارداشت: متاسفانه برخی شرکت‌ها وارد نوسازی تاسیسات خارجی شده‌اند یعنی دستگاه‌های مستعمل خارجی را وارد، بازسازی و به صنایع می‌فروشند که این امر مبنای کار ما نیست.
وی نوسازی تجهیزات و ماشین آلات موجود را یکی از برنامه‌های وزارت صمت دانست و درخصوص ارائه تسهیلات برای این کار گفت: منابع متفاوت مالی درخصوص تسهیلات ماشین آلات مطرح است و در این خصوص بسته‌ای تهیه و ابلاغ شد.
مدیرکل دفتر صنایع ماشین آلات و تجهیزات تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: ارائه وام به تنهایی مطرح نیست؛ تسهیلات تبصره ۱۸ سال‌های قبل و تسهیلات بانکی با بهره پنج درصد زیر بهره معمول بانک‌ها نیز وجود دارد.
وی ادامه داد: اردیبهشت ماه گذشته یک سند سیاستی به تایید وزیر صمت رساندیم که طبق آن، عمق ساخت داخل را باید سالانه ۱۵۰ میلیون دلار و صادرات را ۲۰۰ میلیون دلار افزایش دهیم.
هادوی بیان کرد: همچنین پنج راهبرد و ۱۷ اقدام عملیاتی نیز در وزارت صمت تکلیف شدند که مبنای کار ما هستند و به صورت جدی پیگیر تحقق آنها هستیم.
به گزارش ایرنا مدیرکل دفتر صنایع ماشین آلات و تجهیزات تولیدی وزارت صمت،‌ هیات همراه و مسوولان محلی روز چهارشنبه با حضور در دزفول از کارخانه در حال ساخت قند شهدا، کارخانه فولاد روهینا و کارخانه فربست بازدید و در جریان مشکلات صنایع دزفول قرار گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha