۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۱۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84636176
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شیب نمودار بستری‌های کرونایی در زنجان تند شد

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۱۸
کد خبر: 84636176
شیب نمودار بستری‌های کرونایی در زنجان تند شد

زنجان - ایرنا - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در زمان حاضر شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان به ۱۲۱ نفر رسیده و تعداد موارد مثبت کرونایی بستری طی شبانه روز گذشته ۱۳ نفر بوده که این رقم نشان دهنده شیب تند ابتلا طی روزهای اخیر است.

دکتر مصطفی محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرن افزود: با وجود آنکه مورد فوتی ناشی از کرونا در شبانه روز گذشته در استان ثبت نشده است، اما شمار مبتلایان افزایش یافته است.

وی موارد مثبت سرپایی شناسایی شده کرونایی استان طی شبانه روز گذشته را ۸۳۴ نفر اعلام و اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در مجموع یک‌هزار و ۸۳۵ نفر در استان زنجان بر اثر بتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این مسوول ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در این استان به رقم ۱۴۰ هزارو ۹۲۶ نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری" تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" رقم ۱۵۴ هزارو ۴۳۳ نفر ثبت شده است.

وی اضافه کرد: طبق گزارش های اعلام شده از اسفند سال‌ گذشته تاکنون موارد مثبت بستری نیز بر اساس یافته های آزمایشگاهی به تعداد ۱۳ هزارو ۵۰۷ نفر در استان زنجان ثابت شده است که ۱۱ هزارو ۶۲۱ نفر از آنان بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

 محمدی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: تمامی شهروندان زنجانی با توجه به شیوع اومیکرون رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی گرفته و با توجه به سرعت بالای سرایت این ویروس خطرناک، استفاده مداوم از ماسک به ویژه در فضاهای سربسته را رعایت کنند.   
وی دریافت دز سوم واکسن کرونا را در پیشگیری از ابتلای افراد به سویه جدید اُمیکرون تاثیرگذار عنوان و خاطرنشان کرد: همه مردم باید با تزریق دُز سوم واکسن، اطرافیان و عزیزان خود را نیز به مشارکت در این ایمن سازی ضروری تشویق کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha