۶ هزار نمایشگاه دانش آموزی “مدرسه انقلاب” در کشور برگزار شد

شهرری ـ ایرنا ـ دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی کشور، گفت: ۶ هزار نمایشگاه دانش آموزی "مدرسه انقلاب" همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر در سراسر کشور به صورت همزمان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، حسین تاریخی روز چهارشنبه در مراسم آغاز به کار نمایشگاه دانش آموزی "مدرسه انقلاب" دبیرستان دخترانه عاشورا در شهرری، افزود: این نمایشگاه برای دهمین سال پیاپی در مدارس کل کشور با هدف تبیین دستاوردها و توصیف وضعیت قبل از انقلاب به نسل جوان کشور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه محور اصلی محتوای نمایشگاه "مدرسه انقلاب" متن بیانیه گام دوم انقلاب است، افزود: این نمایشگاه به صورت حضور و با تکیه بر عنصر روایتگری با محوریت دانش آموزان برگزار می شود.

تاریخی اضافه کرد: افزایش آگاهی نوجوانان نسبت به مبانی انقلاب، افزایش روحیه امید و خودباور، سوق دادن نوجوانان به شناخت نقش و جایگاه خود در نظام اسلامی ایران، جهت دادن صحیح به نوجوانان در حوزه آزادی خواهی، تبیین نقش جوانان در تحقق عدالت اسلامی، مهارت افزایی در حوزه روایتگری انقلاب اسلامی تحت عنوان وقایع دیروز، امروز و فردا از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه "مدرسه انقلاب" است.

وی جهت دهی به روحیه مطالبه گری در نوجوانان و آموزش انتقادگری منصفانه، ایجاد روحیه مسئله شناسی دقیق در نوجوانان با رویکرد حل مساله، ایجاد بصیرت و تقویت دشمن شناسی را از دیگر اهداف این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: غرفه های نمایشگاه "مدرسه انقلاب" داری سه بخش دیروز، امروز و فردا است.

تاریخی یادآور شد: دانش آموزان در بخش غرفه های دیروز وضعیت کشور در دوران طاغوت مانند عدم امنیت اجتماعی، فساد اجتماعی حاکم و فاصله اجتماعی را به یکدیگر و بازدید کنندگان تببین می کنند و در بخی غرفه های امروز دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف نظامی، علمی و ورزش و سایر حوزه ها و چالش های نظام اسلامی را توضیح می دهند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی کشور گفت: دانش آموزان در غرفه فردا نیز به مسائلی مانند نقش جوانان در ساخت ایران قوی، رسانه و فضای مجازی، مهدویت، لشکر فرشتگان، همکلاسی آسمانی و مکتب حاج قاسم می پردازند.

تاریخی افزود: نمایشگاه "مدرسه انقلاب" با روایتگری دانش آموزان و رعایت شیوه نامه های بهداشتی تا پایان دهه مبارک فجر پذیرای بازدید کنندگان در سراسر کشور است.

به گزارش ایرنا، مراسم افتتاح نمایشگاه دانش آموزی “مدرسه انقلاب” ظهر امروز با حضور سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، حسین توکلی فرماندار ویژه شهرستان ری، سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه سیدالشهدای استان تهران، هاشمی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و جمعی از مسئولان و دانش آموزان در دبیرستان دخترانه عاشورا در شهرری برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha