۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۱۳
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84636324
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جانسون در گریز از رسوایی «پارتی گیت»

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۱۳
کد خبر: 84636324
جانسون در گریز از رسوایی «پارتی گیت»

تهران-ایرنا- بوریس جانسون که با موج فزاینده اعتراض ها و درخواست برای استعفا مواجه است، به منظور فرار از این فشارها طرح «ارتقای» تعهداتش به عنوان نخست وزیر را در پیش گرفته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، جانسون یکی از بزرگترین تعهداتش را که او را در سال ۲۰۱۹میلادی به کرسی نخست وزیر رساند عملی خواهد کرد.

دولت او گفته ۱۲ ماموریت جدید را شناسایی کرده که تمرکز و منابع را به جوامع «فراموش شده» انگلیس تغییر خواهد داد و از جمله این برنامه شامل واگذاری قدرت از لندن به رهبران محلی  در میان مدت خواهد بود.

از دیگر تعهدات جانسون نزدیک تر کردن حمل و نقل عمومی محلی در انگلیس به سطح استاندارد در لندن، گسترش فناوری جی ۵ و گسترش اینترنت پهن باند به  سراسر کشور و تلاش برای کاهش بیسوادی در بین دانش آموزانی است که مقطع ابتدایی راترک می کنند.

جانسون هدف از این تعهدات را افزایش دسترسی به فرصت های برابر صرف نظر از محل زندگی افراد عنوان کرده است.

تلاش نخست وزیر انگلیس برای ارتقای جایگاه نخست وزیر خود به دنبال افشاگری های مخرب درباره نقض مقررات قرنطینه در دوران کرونا آغاز شده است؛ موضوعی که تاثیر بدی در رای دهندگان داشته و برخی از قانونگذاران هم حزبی جانسون در حزب محافظه کار را آزرده خاطر کرده است.

جانسون در دوران انتخابات به غیراز  وعده محقق کردن برگزیت متعهد شد به شهرستان های سراسر انگلیس پول تزریق کند و این عامل باعث شد دولت او در مناطقی که قبلا هرگز به محافظه کاران رای نمی دادند، در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۹ پیروز شود.

مخالفان سیاسی جانسون این طرح او را پوپولیستی و فاقد منابع مالی جدید توصیف کرده اند.

نظرسنجی جدید موسسه یوگاو نشان می دهد که سخنرانی های اخیر جانسون کمتر تاثیری در تغییرافکار عمومی این کشور داشته است و ۶۳ درصد انگلیسی ها بر این باورند که جانسون باید استعفا دهد.

۳۸ درصد رای دهندگان محافظه کار بر این باورند که جانسون باید استعفا دهد.

تابیاس الوود از اعضای حزب محافظه کار پارلمان انگلیس گفته نامه رای عدم اعتماد به نخست وزیر را روز چهارشنبه ارسال خواهد کرد.

رئیس کمیته منتخب پارلمان انگلیس و وزیر سابق این کشور جدیدترین چهره قانونگذاران محافظه کار است که گفته نامه عدم اعتماد به جانسون را ارسال خواهد کرد.

رای عدم اعتماد اعضای پارلمان انگلیس که در واکنش به رسوایی پارتی گیت مطرح شده است در صورتی که ۱۵ درصد از ۳۵۹ عضو محافظه کار پارلمان نامه خود را ارائه دهند کلید خواهد خورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha