۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۱۵
کد خبر: 84637375
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

طرح تفصیلی سه شهر خراسان رضوی به تصویب رسید

۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۱۵
کد خبر: 84637375
طرح تفصیلی سه شهر خراسان رضوی به تصویب رسید

مشهد- ایرنا- طرح تفصیلی سه شهر بار، فیروزه و قدمگاه از توابع شهرستان‌های نیشابور و فیروزه روز پنجشنبه در نشست اعضای کمیسیون ماده ۵ شهرداری با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی به تصویب رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی در حاشیه برگزاری نشست این کمیسیون به خبرنگار ایرنا گفت: پس از بازدیدهای انجام شده توسط امام جمعه شهر بار، فرمانداران شهرستان های مزبور، مسوولان محلی و اعضای کمیسیون ماده پنج استان و تشکلهای مردمی، نشست بررسی طرحهای تفصیلی شهرهای بار، فیروزه و قدمگاه برگزار شد.

جواد خدایی اظهار داشت: در تصویب طرحهای تفصیلی برای شهرها توجه به حفظ شاخص ها و مزیت های مکانی با توجه به ویژگیهای منحصر به فرد هر شهر و نحوه انعکاس کالبدی آنها بسیار اهمیت دارد و هماهنگی و ایجاد تفاهم با مردم و مسوولان محلی و ایجاد حساسیت نسبت به ویژگی های منحصر به فرد هر شهر ضروری است که در نشست های کمیسیون ماده ۵ دنبال می شود.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: تغییر در رویکردهای پیشین همچون غلبه نگاه های ترافیکی، که باعث تخریب ظرفیتهای طبیعی شهرهای مورد مطالعه برای اجرای طرح تفصیلی می شود و اثر این رویکردها در طرح مزبور مورد تاکید است. 

خدایی بیان کرد: در راستای تقویت مزیتهای مکانی و تبلور ظرفیت این شهرها و هویت بخشی به آنها، تهیه نقشه منظومه های گردشگری در مقیاس شهرستان در انطباق با ساختار و جاذبه های شهر توسط شهرداریها با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فرمانداری ها در نشست کمیسیون ماده ۵ مورد تاکید قرار گرفت تا نقشه فرهنگی با تاکید بر آیین ها، رویداد مکانها و میراث فرهنگی ناملموس هر خطه تهیه شود.

به گزارش ایرنا، طرح تفصیلی، تنظیم برنامه‌های مفصل و انجام اقدامات جزیی در مناطق و محلات شهری و طراحی آنها است، که در قالب آن خدمات و فضاهای شهری با مشخص کردن جزییات قابل اجرا تعیین می شود، با استفاده از این طرح‌ها می‌توان برنامه‌های مشخص بخش عمومی را تعیین کرد و این برنامه‌ها را کم‌کم و برحسب اولویت در برنامه‌ریزی اجرایی سالیانه شهرداری منعکس کرد.

در واقع طرح تفصیلی که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهری و نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات مختلف شهر، موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آن‌ها، وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور، میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری، اولویت‌های مربوط به مناطق و بهسازی، نوسازی، توسعه و رفع مشکلات شهری و موقعیت تمامی عوامل مختلف شهری در آن تعیین شده و نقشه‌ها و مشخصات مربوط به مالکیت بر اساس مدارک ثبتی تهیه و تنظیم می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha