۳۸ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان حوزه فناوری اطلاعات فارس پرداخت می‌شود

شیراز- ایرنا- مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: پرداخت ۳۸ میلیارد ریال تسهیلات به هشت طرح کسب و کار و فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان مورد موافقیت اولیه کمیته تسهیلات تبصره ۱۸ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ قرار گرفت.

مهرداد سهرابی روز پنجشنبه با بیان اینکه  اهمیت خدمات الکترونیک و کسب و کارهای دیجیتالی به ویژه بعد از شیوع ویروس کرونا بیش از گذشته نمایان شد افزود:  حمایت از فعالان و ایجاد اشتغال در این بخش به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته است.
او ادامه داد: بر همین اساس، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف توسعه و ارتقاء خدمات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، اعتباراتی را برای حمایت از پروژه‌ها و طرح‌های مولد اشتغال پایدار تخصیص داده است.
سهرابی بیان کرد: این تسهیلات با بهره ۱۰ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه و دوره تنفس یک ساله پرداخت خواهد شد و طرح‌های مذکور پس از اخذ تاییدیه از کارگروه استانی، برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی خواهند شد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس در خصوص مراحل ثبت نام شرکت‌های فعال استانی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان برای دریافت این تسهیلات افزود: تمام  مراحل ثبت درخواست، ارسال مدارک و مستندات مربوطه  از سوی متقاضیان به شکل الکترونیکی و از طریق سامانه وجوه اداره شده سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات به آدرس tavanafarin.ito.gov.ir  انجام خواهد شد.
سهرابی افزود: صحت مستندات ارسالی نیز حداکثر ظرف مدت یک هفته توسط کمیته فنی متشکل از استادان دانشگاه و صاحبنظران این حوزه در استان بررسی و در صورت تایید، در کارگروه تخصصی مربوطه مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha