۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۴۸
کد خبر: 84637660
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهدا ارزشمندترین الگو در دوره تحول رسانه ملی هستند

شیراز-ایرنا-رییس سازمان صداوسیما گفت: شهدا بهترین، بزرگترین، ارزشمندترین و موثرترین الگو و سرمشق در دوره تحول رسانه ملی هستند.

 پیمان جبلی روز پنجشنبه در یادواره شهید عبدالرسول مصطفایی از شهدای صداوسیمای فارس و شهید شاخص رسانه ملی در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: شهدا حق حیات بر گردن ما دارند و باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

وی ادامه داد: یکی از سخت ترین سخنرانی ها ، صحبت در مجالس شهدا و در محضر خانواده های معظم شهداست و زبان از گفتن حق مطلب قاصر است زیرا در وصف عظمت و بزرگی کسانی سخن می گوییم که از همه چیز خود گذشتند تا دین خدا ، عزت ، احترام ، شرف ، ناموس کشور باقی بماند . 

رییس رسانه ملی با بیان اینکه شهدا حقیقتا جلوه های نور بودند، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در وصف شهدا افزود : خداوند در قرآن کریم می فرماید اگر شما توان داشتید می توانستید مرگ را از خود دور کنید ، مرگ مسیر و سرنوشت محتوم همه انسان هاست اما یک استثنا وجود دارد و آن شهدا هستند. 
وی ادامه داد : خداوند در قرآن کریم می فرماید گمان نکنید شهدا مرده اند بلکه آنان زنده اند و در نزد پروردگارشان روزی می گیرند .
رییس رسانه ملی تصریح کرد : این آیات قرآن کریم در خصوص شهدا نشان می دهد شهدا مرگ را در مسیرشان ملاقات نخواهند کرد و نه تنها گمان نکنید که شهدا مرده اند بلکه به زبان هم نیاورید .
دکتر جبلی با اشاره به سخنان حضرت آیت الله جوادی آملی در خصوص شهدا در دیدار خود با این مرجع تقلید گفت : حضرت آیت الله جوادی آملی در بیان زنده بودن شهید و حاضر و ناظر بودن شهدا می گویند شهدا به خداوند از اینکه این نعمت بزرگ را به آنان عطا فرموده خوشحالند و از پروردگار طلب بشارت و مژده می کنند و از او می خواهند تا کسانی که این نعمت نصیبشان نشده را به شهدا ملحق کند و در این مسیر قرار دهد چون شهدا چشم نگران و چشم انتظار ما هستند. 
رییس رسانه ملی ادامه داد : شهدا بهترین ، بزرگترین ، ارزشمندترین و موثرترین الگو برای ما در مسئولیت های مختلف هستند و در دوره تحول رسانه ملی بهترین سرمشق شهدا هستند .
جبلی به وصیت نامه شهید عبدالرسول مصطفایی اشاره کرد و گفت : این شهید در وصیت خود می نویسد شهادت آغازگر زندگی واقعی و معراج به سوی خداست.
رییس رسانه ملی افزود : در دوره جدید رسانه ملی که با شعار هویت محوری و عدالت گستری توصیف شده است ، منویات ، انتظارات ، فرمایشات و توقعات رهبر معظم انقلاب ، مردم و خانواده شهدا و ایثارگران مسیر را برای ما روشن کرده است و امیدواریم خداوند مسیر و اهداف شهدا را نصیب ما فرماید و ما را در پیمودن این مسیر نورانی و درخشان توفیق دهد. 
مدیرکل صداوسیمای فارس هم در این مراسم با گرامیداشت یاد شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی شهید عبدالرسول مصطفایی را فخر رسانه ملی دانست و با گرامیداشت ایام الله دهه فجر افزود: نظام جمهوری اسلامی هدیه الهی به ملت ایران است و خداوند مهر امام و مهر انقلاب را به دل مردم انداخت و مردم جلو آمدند و پشت سر امام خود ، روحانیت و مرجعیت قرار گرفتند و این اتفاق بزرگ را که گفتمانی جدید و بیانی نو است رقم زدند .
سهرابی با بیان اینکه وقتی ملت در راه آرمان های خود استوار و ثابت قدم ماند خداوند برکات و رحمت خود را بر او نازل می کند افزود : ۴۳ سال است که این ملت در لبیک به امام راحل و پیمان با رهبر معظم انقلاب مقاوم و صبور در حال کار و فعالیتند.
مدیرکل صداوسیمای فارس تصریح کرد : شهدا شاخص ما هستند و بزرگداشت شهدا برای این است که راه و مسیر را گم نکنیم و در این دنیای پیچیده عصر رسانه که پیام های متعدد و متنوع تولید و انسان دچار سردگمی می شود با قوت و قدرت برای تحقق آرمان های والای اسلام و انقلاب حرکت کنیم.
در این مراسم از خانواده معظم شهید عبدالرسول مصطفایی اولین شهید خبرنگار دوران دفاع مقدس با اهدای تندیس و لوحی به امضای دکتر جبلی رییس سازمان صداوسیما قدردانی شد .
همچنین از فضل الله صابری نویسنده کتاب فرکانس ۱۱۶۰ برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی و برنده جایزه ادبی جلال آل احمد تقدیر شد.
به گفته فضل الله صابری این کتاب روایت فعالیت های هنری و حضور مستمر شهید مصطفایی در جهبه های آبادان و خرمشهر است.
در ادامه بخش هایی از مستند گلوله و نوار در خصوص شهید عبدالرسول مصطفایی به نمایش درآمد.
در پایان مراسم هم ارتباط زنده تصویری با آبادان در نقطه صفر مرزی و محل عملیات شهید مصطفایی برقرار شد و از زبان علی پارسا یکی از همرزمان شهید عبدالرسول مصطفایی گوشه هایی از رشادت ها و جان فشانی ها این شهید عالی مقام بیان شد.
 شهید عبدالرسول مصطفایی سال ۱۳۳۶ در خوزستان به دنیا آمد و سال ۱۳۵۹ در جبهه های حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نایل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha