آیین مهمانی لاله‌ها در گلزار شهدای قم برگزار شد
احمد حاجی‌زاده، معاون استاندار قم

قم ـ ایرنا ـ مراسم غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهیدان، با عنوان «مهمانی لاله‌ها» عصر پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان، خانواده‌های گرانقدر شهیدان، جانبازان و ایثارگران و قشرهای گوناگون مردم در گلزار شهدای علی‌ابن‌جعفر(ع) شهر قم به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم در این آیین با تبریک میلاد با سعادت امام محمدباقر(ع) پنجمین اختر تابناک ولایت و امام و ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گفت: توفیق حضور در گلزار شهدا، یکی از نعمت‌های الهی است که خداوند متعال به ما عطا کرده است و باید شکرگزار نعمات پروردگار باشیم.

احمد حاجی‌زاده اظهار داشت: نسل ما باید یک‌سره شکرگزار خداوند کریم باشد؛ چراکه نسلی هستیم که امام خمینی(ره) و شهدا را دیدیم و انقلاب اسلامی را درک کردیم و این‌ها نعمت‌های کمی نیستند.

وی با بیان اینکه خداوند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به برکت خون شهدا شکل داد، گفت: امروز توفیق داریم که در این فضای عطرآگین نفس می‌کشیم و ما برای غبارروبی مزار مطهر شهیدان نیامده‌ایم، بلکه آمده‌ایم تا غبار دل و روح خودمان را پاک کنیم.

وی با بیان اینکه شهیدان زنده‌اند، تاکید کرد: آمده‌ایم از شهدا بخواهیم که ما را هدایت و یاری کنند و تنها راه نجات کشور را در ترویج و تبیین سبک زندگی شهدا و پیروی از راه ایشان می‌دانم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم، بر مطالعه وصیت‌نامه شهدا و خواندن کتاب‌های زندگی و خاطرات ایشان تاکید کرد.   

حجت‌الاسلام غلامرضا ناظمی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز در این مراسم، بر پیروی از سیره شهدا تاکید کرد و گفت: همه ما مدیون شهیدان و خانوده‌های گرانقدر ایشان هستیم.   

استان قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌ است و در این استان یکهزار و ۲۹۳ شهید از ۹ کشور جهان وجود دارد؛ این استان همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۵۹۱ آزاده و ۴۲۳ شهید مدافع حرم دارد.

جمعیت ایثارگری استان قم (شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های ایشان) حدود ۷۰ هزار تَن هستند.  

از ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به میهن در سال ۱۳۵۷ هجری خورشیدی تا ۲۲ بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در همان سال، «دهه فجر» نامیده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha