به گزارش روز جمعه ایرنا؛ «منوچهر فخری» در جلسه پیگیری برای توسعه و تجهیز فرودگاه کرمانشاه، اظهار داشت: کرمانشاه مرکز منطقه غرب کشور است بنابراین فرودگاه این شهر باید به صورت کامل مدرن و جدید تجهیز شود و ضرورت دارد که فرودگاه در شان مردم استان توسعه پیدا کند.
وی با اشاره به ضرورت احداث باند دوم فرودگاه کرمانشاه گفت: باند اصلی این فرودگاه دیگر جوابگوی پروازها نیست که توسعه آن و احداث یک باند دیگر در کنار این باند اجتناب ناپذیر است و استاندار کرمانشاه نیز طی چند روز گذشته با مدیریت هواپیمایی کشور به نتایج مهمی در این زمینه رسیدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه ادامه داد: ۲۸۰ میلیارد تومان برای توسعه فرودگاه کرمانشاه هزینه خواهد شد و طبق پیگیری های صورت گرفته توسعه باند فرودگاه ظرف مدت ۱۰ ماه به بهره برداری خواهد رسید که این مهم ضمن افزایش پروازها، تاثیرگذار در توسعه استان نیز خواهد بود.
وی همچنین با تذکر جدی در خصوص ساخت و سازهای حوالی فرودگاه کرمانشاه از شهرداری خواست که نظارت کامل در خصوص این ساخت و سازها داشته باشد و با متخلفین که قانون را رعایت نمی کنند، برخورد جدی کند.
فخری تاکید کرد: شهرداری باید حساسیت ویژه ای در این مناطق به عنوان مناطق قرمز شهر کرمانشاه به منظور برقراری امنیت بیشتر در پروازها داشته باشد و مجوز هر گونه ساخت و ساز در نزدیکی فرودگاه کرمانشاه با هماهنگی و گرفتن استعلام از فرودگاه صادر شود.
وی با بیان اینکه هیچ ساخت و سازی نباید مانع از پرواز در کرمانشاه شود،تصریح کرد: بعضی از ساختمان های بلند که بدون در نظر گرفتن قوانین شهری و هیچ ضابطه خاصی ساخته می شوند مانع از شکل گیری موارد مربوط به پرواز می شوند لذا شهرداری سریعاً نسبت به جلوگیری از چنین ساخت و سازهایی در حریم امنیت پروازی جلوگیری کند.
انجام ۱۲۰ پرواز هفتگی در فرودگاه کرمانشاه
به گزارش ایرنا، فرودگاه کرمانشاه به عنوان فرودگاه «هاب» و بیس فرودگاه های غرب کشور ۱۲۰ پرواز هفتگی دارد. این فرودگاه علاوه بر جابه جایی مسافران کرمانشاهی، نقش به سزایی در جا به جایی مسافران استان های غربی کشور دارد.
این فرودگاه در سال ۱۳۵۰ در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار و با ارتفاع یک هزار و ۳۲۲ متر از سطح دریا در فاصله ۹ کیلومتر از میدان اصلی شهر (میدان آزادی) در شمال شرقی شهر کرمانشاه احداث شد.
در سال ۱۳۷۴ با خرید قسمتی دیگر از اراضی مورد نیاز، مساحت فرودگاه به ۲۳۷ هکتار افزایش یافت و مطالعات لازم برای نیاز منطقه و لزوم افزایش و بهبود عوامل پروازی برای استفاده از هواپیماهای بدنه متوسط تا ایرباس از قبیل تأسیسات جانبی، ساختمان آتش نشانی و ایمنی زمینی، مدیریت اداری، پایانه مسافربری، پاویون، ساختمان امور فنی، سپاه، پلیس و تعدادی خانه های سازمانی توسعه و تکمیل شده است.
فرودگاه کرمانشاه قبل از انقلاب صرفا دارای یک پایانه کوچک مسافری بدون تفکیک پروازهای ورودی و خروجی بود.
این فرودگاه هم اکنون با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات ناوبری و دارا بودن سیستم ils (آی ال اس) به صورت ۲۴ ساعته آماده سرویس رسانی است، در بخش ایمنی و آتش نشانی نیز فرودگاه کرمانشاه به روزترین تجهیزات دنیا را در اختیار دارد.
اکنون ۹ شرکت هواپیمایی ایران ایر، آسمان، کیش ایر، آتا، زاگرس، کاسپین، قشم ایر، ایران ایرتور و شرکت پارس ایر از فرودگاه کرمانشاه فعالیت می کنند و پروازهای فرودگاه کرمانشاه به مقاصد تهران، مشهد مقدس، شیراز، عسلویه، کیش، قشم، بندرعباس، شیراز، ساری، تبریز و بالعکس انجام میشود.
نظر شما