برنامه جامع کمیته منطقه‌ای حفاظت از تالاب قره قشلاق تدوین شده است

تبریز - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تالاب قره قشلاق بناب به عنوان گنجینه‌ای از گونه‌های جانوری و گیاهی در شمال غرب کشور واقع شده است، گفت: برای اینکه حفاظت از این تالاب بهتر مدیریت شود برنامه جامع کمیته منطقه‌ای حفاظت از آن تدوین شده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا، حسن عباس‌نژاد در مراسم گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها در بناب، اظهار کرد: به دنبال ارتقای سطح تالاب قره قشلاق بناب هستیم که با تحقق این امر این تالاب بین‌المللی می شود و امیدواریم از اسفند ماه امسال این تالاب به پناهگاه حیات وحش ارتقاء یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تمامی شهرستان های حوزه این تالاب در حفاظت از آن مسئولیت دارند.

وی همچنین به موضوع آلایندگی برخی صنایع در شهرستان بناب از شکایت حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از نیروگاه سهند و مجتمع فولاد صنعت بناب بخاطر آلایندگی خبر داد و گفت: نیروگاه سهند به دلیل استفاده از سوخت مازوت، به دستگاه قضایی معرفی شده است.

 فرماندار بناب نیز در این نشست با تبریک روز جهانی تالاب ها از تالاب قره قشلاق به عنوان بزرگ ترین سرمایه زیست محیطی نام برد و بر حفظ و حراست از آن تأکید کرد.

شهریار فتحی گفت: امیدواریم با تداوم بارش ها و تعیین حقابه تالاب، شاهد ارتقاء و پویایی تالاب قره قشلاق بناب باشیم.

به گزارش ایرنا، تالاب قره قشلاق بناب با بیش از ۲۲ هزار هکتار وسعت، در ساحل جنوب دریاچه ارومیه، در حومه شهرستان بناب قرار دارد. به‌دلیل زیبایی طبیعی این تالاب و پوشش متنوع گیاهی و جانوری از آن با نام عروس تالاب‌های شمال‌ غرب کشور یاد می‌شود. با توجه به سهل‌الوصول بودن، قرارگیری بین دو استان آذربایجان‌ شرقی و غربی، وجود گونه‌های مختلف پرندگان در فصول بهار و تابستان و هوای مطبوع در ایام گرم سال، تالاب قره قشلاق از محبوب‌ترین مقاصد و جاذبه های گردشگری بناب محسوب می‌شود و گردشگران زیادی برای لذت از طبیعت به این منطقه می‌آیند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha