۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۰۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84638855
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۱ درصد از منازل روستاییان خراسان شمالی مقاوم‌سازی شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکن در روستاهای استان وجود دارد که اکنون ۶۱ درصد از این تعداد مقاوم سازی شده است.

علی محمدی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به لرزه خیز بودن استان و حادثه های مخربی که در سالیان گذشته رخ داده، مقاوم سازی مسکن روستایی در دستور کار بوده و این حادثه ها سبب ارتقای شاخص مقاوم سازی در این استان شده است. 

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی از سال ها بخشی از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی به متقاضیان این تسهیلات در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت پرداخت می شود گفت: برخی از روستاییان استان در تامین ضامن و یا سایر مشکلات موفق به دریافت تسهیلات مقاوم سازی نمی شوند از این رو بخشی از این منابع اعتباری جذب نمی شود از این رو این تسهیلات با اولویت شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به متقاضیان پرداخت می شود.

شهروندان متقاضی وام روستایی برای ساخت خانه 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: شهرداران در شهرهای کوچک این استان متقاضی اختصاص و پرداخت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی به این مناطق هستند تا مقاوم سازی واحدهای مسکونی سرعت گیرد.

وی افزود: شهروندان ساکن در شهرهای کوچک استان در سال های پیش و قبل از ارتقای این مناطق به شهر از تسهیلات بهسازی استفاده کرده اند اما همچنان برخی از خانواده ها متقاضی دریافت تسهیلات کم بهره هستند.

محمدی گفت: براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ حدود ۳۸ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان وجود دارد که پیش از این ۵۰ درصد از این واحدها با استفاده از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی بهسازی و مقاوم سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: بسیاری از مناطق که از روستا به شهر ارتقا یافته اند هنوز ماهیت روستا دارند و واحدهای مسکونی بسیاری از این شهروندان هنوز مقاوم سازی نشده است. 

بر اساس این گزارش گفته می شود برخی از سال ها ۲۰۰ فقره تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی به مقاوم سازی واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر سوق داده شده است.

بر اساس این گزارش سهم خراسان شمالی از پرداخت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی، پرداخت سالانه پنج هزار فقره تسهیلات ارزان قیمت است. سقف این تسهیلات اکنون ۲ میلیارد ریال برای هر واحد مسکونی است. 

در خراسان شمالی ۶۱ درصد از واحدهای مسکونی در روستاها مقاوم سازی شده است.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha