۲ طرح تولیدی با ۲۱۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری در مهاباد افتتاح شد

مهاباد- ایرنا- همزمان با پنجمین روز از ایام الله دهه مبارکه فجر، ۲ طرح تولیدی با سرمایه گذاری ۲۱۸ میلیاد ریال امروز، شنبه در شهرستان مهاباد به بهره برداری رسید.

فرماندار ویژه مهاباد روز شنبه در حاشیه افتتاح این طرح ها در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یکی از این طرح ها ، نخستین واحد صنعتی سورتینگ میوه این شهرستان است که با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

امیر قادری با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای جوانان یکی از اولویت های اصلی دولت است، ادامه داد: با افتتاح این طرح برای ۷۰ نفر در ۲ شیفت کاری فرصت شغلی پایدار فراهم شد.

وی اضافه کرد: ظرفیت این واحد تولیدی سالانه ۱۵ هزار تن است که شامل بسته بندی، سورتینگ و درجه بندی میوه از جمله سیب است.

قادری، همچنین از افتتاح پروژه کارخانه نخ "بیلر" در روستای "عبدالله کرده" از توابع این شهرستان با ۱۸ میلیارد ریال هزینه نیز خبر داد و گفت: این طرح نیز با حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و اهدای تسهیلات هشت میلیارد ریالی و آورده یک میلیاد ریالی افتتاح شد.

۲ طرح تولیدی با ۲۱۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری در مهاباد افتتاح شد

فرماندار مهاباد با بیان اینکه ایجاد فرصت های اشتغالزایی از مهاجرت بی رویه و حاشینه نشینی در شهرها جلوگیری می‌کند، افزود: با افتتاح این طرح هشت نفر از جوانان روستاهای منطقه به صورت مستقیم صاحب شغل شدند.

وی تاکید کرد: مهاباد در بخش های مختلف از جمله صنایع پایین دستی و محصولات باغی و کشاورزی دارای پتانسیل های زیادی است که با حمایت دولت و مشارکت سرمایه گذاران باید به نفع اشتغال و ایجاد درآمد پایدار برای مردم منطقه تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، از ۱۲ تا ۲۲ بهمن به نام دهه فجر انقلاب اسلامی و جشن پیروزی نامگذاری شده است که در طول این مدت طرح های مختلفی در استان ها و شهرستان های مختلف کشور افتتاح می شود.

شهرستان مهاباد با ۲۴۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha