۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۰۶
کد خبرنگار: 2660
کد خبر: 84639567
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برخورد با تغییر کاربری یک هزار متر مربع در زمین‌های کشاورزی رامهرمز

اهواز - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی رامهرمز گفت با بیان اینکه از تغییر کاربری غیرمجاز یک هزار متر مربع زمین‌های کشاورزی رامهرمز جلوگیری شد گفت: این اقدام گامی برای حفاظت از سرمایه‌‎های ملی این منطقه است.

فرشاد مهرابی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای جلوگیری از تغییر کاربری‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های زراعی و باغ‌ها و مطابق با ماده سه قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی ،۲ مورد کاربری غیرمجاز، شامل دیوارکشی، ساخت و ساز ویلا باغ به مساحت یکهزار مترمربع، تخریب شد.
وی گفت: برخورد با تغییرغیرقانونی زمین‌های کشاورزی، حسب دستور دادستان و قاضی اجرای احکام شهرستان رامهرمز و با حضور نماینده دادستان، مدیریت جهاد کشاورزی، مسوول حراست و امور حقوقی جهاد کشاورزی استان ، در زمین‌های کشاورزی روستای "گلالدون" رامهرمز انجام شد.

مهرابی در ادامه گفت:امسال تاکنون با همکاری مجموعه دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و سایر ارگان های مربوطه با مدیریت جهاد کشاورزی رامهرمز، در مجموع  ۳۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز به مساحت ۶ هزار متر مربع، در اراضی زراعی و باغی شهرستان رامهرمز تخریب شده و اجازه تغییر کاربری غیرقانونی به متصرفان داده نشد.
وی با بیان اینکه براساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی جرم محسوب می‌شود، از شهروندان خواست قبل از انجام هرگونه اقدام در اراضی زراعی و باغی اعم از خرید و فروش، تفکیک، دیوار و فنس کشی، احداث بنا و به طور کلی هرگونه تغییر کاربری به مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.
وی ادامه داد: حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی، طبق قوانین و مقررات جاری کشور، ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا تغییر کاربری غیرقانونی زمین های کشاورزی و باغی در سه دهه اخیر در مناطق مختلف خوزستان به خصوص اراضی مرغوب شمال خوزستان و تبدیل آنان به ویلاباغ به یکی از چالش‌های بخش کشاورزی استان تبدیل شده است.

آمار دقیق از تغییر کاربری زمین های کشاورزی و باغی در خوزستان به علت پراکندگی در دست نیست.

استان خوزستان ۱.۲ میلیون هکتار اراضی زیرکشت دارد و تولیدات سالانه بخش کشاورزی آن حدود ۱۷.۵ میلیون تن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha