۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۵۷
کد خبر: 84639792
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شناخت تهدیدها و عملکرد مدبرانه لازمه تداوم مسیر انقلاب است

ایلام - ایرنا - رییس دانشگاه ایلام گفت: انقلاب اسلامی ملت ایران در بهمن ۵۷ امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند شناخت دقیق تهدیدها ، برنامه ریزی برای حل معضلات و داشتن برنامه مدبرانه برای حرکت در مسیر آرمان های امام و شهداست.

به گزارش ایرنا، طاهر علی محمدی شامگاه شنبه در برنامه گرامیداشت دهه فجر با موضوع "جهاد تبیین" با حضور بسیج اساتید دانشگاه و مراکز آموزش عالی استان ایلام اظهار داشت: یکی از مهم ترین شاخص های موثر در جهاد تبیین، مقایسه کردن دوران قبل و بعد از انقلاب از نظر مباحث سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و آزادی خواهی است که بسیج رسانه در این راستا باید دستاوردهای انقلاب را تشریح کند.

وی افزود: هدف از بعثت انبیا، روشنگری و تبیین است در آغاز سوره مبارکه الرحمان یکی از نعمت های الهی بیان شده که نشانگر اهمیت موضوع است.

رییس دانشگاه ایلام ادامه داد: مهم ترین هدف انبیا بیان احکام و دستورات الهی و پیروی انسان ها برای سعادت دنیوی و اخروی از این احکام است.

علی محمدی تاکید کرد: بیان از اندیشه و فکر می گذرد تا فکر ایجاد نشود، حق از باطل تشخیص داده نمی شود بنابراین باید موضوع روشنگری و جهاد تبیین مورد توجه قرار گیرد.

رییس دانشگاه ایلام تاکید کرد: بارور شدن فکر و اندیشه از طریق روشنگری و تبیین ایجاد می شود،  لذا هدایت گری انسانها توسط پیامبر (ص) بمنظور جهاد تبیین و روشنگری بود که این راه توسط ائمه معصومین ادامه یافته است.

وی با بیان اینکه تبیین اگر به شکل صحیح انجام شود، راه باطل از حق تشخیص داده می شود و روشنگری در جامعه ایجاد می شود، افزود: جهاد در مقابل تغافل ‌و جنگ بوده و تلاش دشمن ترویج جهل و غفلت در جامعه است، هر زمان جهل در جامع حاکم شود، کج روی در جامعه افرایش می یابد.

علی محمدی بیان داشت: اگر بخشی از جامعه زمان دوران پیامبر (ص) ایمان نیاوردند، جهل بر آنان احاطه کرده بود و آنان نتوانستند تفکر و تعقل کنند و به خدای متعال برسند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha