مقام روس: ایران با گام‌های محکم مسیر ترقی را می پیماید

مسکو - ایرنا - عضو شورای روابط بین اقوام که زیر نظر ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه فعالیت می‌کند، اظهار داشت: ایران در طول چهار دهه اخیر با وجود تحریم های گسترده و غیرقانونی آمریکا، مسیر پیشرفت را می پیماید و ما در عرصه های مختلف شاهد پیشرفت این کشور هستیم.

شعبانف امروز (یکشنبه) در گفت و گو با خبرنگار تصریح کرد که ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با گام های سریع و محکم مسیر ترقی و پیشرفت را آغاز کرد.  

شعبانف با بیان اینکه امروز ایران در عرصه های اقتصادی و صنعتی، فناوری های پیشرفته و آموزشی و فرهنگی به پیشرفت های چشمگیری دست یافته است، اظهار کرد: ایران در حوزه فناوری نانو کشور ششم در جهان است.

به گفته مقام روس، ایران در عرصه کشاورزی نیز پیشرفت های خوبی دارد و محصولات کشاورزی خود را به کشورهای همسایه ازجمله روسیه صادر می کند و همکاریها در این عرصه می تواند با حضور ایران در مراکز کشاورزی مناطق روسیه گسترش بیابد.

مقام روس گفت:  ایران همچنین در عرصه های علمی و آموزشی پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت های بسیار خوبی داشته و چند هزار مرکز آموزش عالی و دانشگاه در چهار دهه اخیر تاسیس شده است.

شعبانف خاطرنشان کرد: بیسوادی در ایران به پایین ترین سطح رسیده است و در عرصه علوم و بویژه پزشکی نیز ترقی کرده و کشور پیشرو منطقه غرب آسیا محسوب می شود.

به گفته وی، اگر تحریم ها نبود ایران هم اکنون پیشرفته ترین کشور منطقه خاورمیانه و و غرب آسیا می شد اما باید این واقعیت را پذیرفت که آمریکا نمی تواند با ایران مستقل کنار بیاید و به همین دلیل محدودیت هایی را برای جلوگیری از پیشرفت آن بوجود می آورد.

مقام روس گفت: اطمینان دارم ایران از عهده حل این مشکلات ساختگی که از سوی آمریکا علیه آن بوجود آمده است برمی آید و بر این مسائل غلبه خواهد یافت.  

انقلاب اسلامی به ایران استقلال بخشید 

شعبانوف همچنین گفت :انقلاب اسلامی، ایران را از موقعیت کشور مستعمره آمریکا خارج کرده و به آن استقلال بخشید. 

این فعال اجتماعی فرهنگی روس خاطرنشان کرد که ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به کشوری مستقل تبدیل شد و از آن زمان تاکنون سیاست خارجی مستقل اجرا می کند و به هیچ کشوری وابسته نیست.

شعبانف در این رابطه به حضور دهها هزار مستشار آمریکایی در ایران اشاره کرد که شریان های حیاتی این کشور را در دست داشته و همه امور و اقدامات به نفع آمریکا جریان داشت و هیچ عملی در سطوح بالای حکومتی بدون کسب موافقت کاخ سفید انجام نمی گرفت.  

به گفته وی، این وضعیت تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ ادامه داشت و با آغاز حکومت جمهوری اسلامی، استعمار آمریکا در ایران به پایان رسید و عصر نوین ایران مستقل آغاز شد.  

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان ایران و در وهله اول آمریکا برای خدشه دار کردن وجهه آن، تبلیغات منفی انجام می دهند اما نتوانستند نقشه های خود را علیه این کشور انجام دهند و انقلاب اسلامی به شکوفایی و بالندگی ادامه می‌دهد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha