۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۱۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84640638
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرای دانشجویی و موزه در دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی افتتاح شد

بجنورد- ایرنا- سرای دانشجویی و موزه اسناد تاریخ تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی روز یکشنبه به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و با حضور استاندار و شماری از مسوولان فرهنگی استان افتتاح شد.

 رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی در حاشیه این آیین و در گفت و گو با خبرنگار با بیان اینکه سرای دانشجویی در پردیس برادران ایجاد شده است اظهار داشت: این فضای خوابگاهی در سه طبقه در زیر بنای یکهزار و ۶۰۰ متر مربع است.

محمدعلی نظری  افزود: سرای دانشجویی شامل ۲۲۰ تخت، فضاهای مطالعه، سرویس بهداشتی و سایر موارد است که بیش از هفت میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است.

نظری در خصوص موزه اسناد تاریخ تربیت معلم گفت: این موزه در فضای ۸۰ متر مربع ایجاد شده است که اسنادی شامل عکس های دانشجویان، اساتید، نمونه کارنامه ها، مدارک تحصیلی و سایر موارد در حدود نیم قرن استقرار این مراکز آموزش عالی در یان استان به نمایش گذاشته شده است.

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی اظهار داشت: با ساخت سرای دانشجویی هم اینک در پردیس برداران کمبود فضای خوابگاهی وجود ندارد.

نظری اظهار داشت: هم اینک یکهزار و ۳۰۰ نفر دانشجوی دختر و پسر در ۲ پردیس جداگانه تحصیل می کنند که با توجه به ماموریت این مرکز آموزش عالی تمامی دانشجویان باید شبانه روزی باشند.

سرای دانشجویی و موزه در دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی افتتاح شد

وی افزود: این واحد دانشگاهی بر اساس نیاز آموزش و پرورش استان خراسان شمالی و درخواست آنان دانشجو معلم جذب می کند.

خراسان شمالی ۱۸۵ هزار دانش آموز دارد که در بیش از ۲ هزار آموزشگاه زیر نظر ۱۹ هزار نیروی فرهنگی تحصیل می‌کنند.

دانشگاه فرهنگیان بخصوص پردیس خواهران با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه است، دانشجویان دختر در فضایی مدرسه‌ای در داخل شهر تحصیل می‌کنند  و دانشجویان پسر نیز در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر بجنورد، در محل اصلی سایت دانشگاه اسکان یافته و به تحصیل مشغولند.

۲۸ هزار دانشجو دختر و پسر در ۳۳ مرکز شامل دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، فنی و حرفه ای، جامع علمی و کاربردی و فرهنگیان تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha