۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۳۷
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 84642267
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج تصفیه خانه فاضلاب در خوزستان در حال احداث است

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان گفت: پنج تصفیه خانه فاضلاب در خوزستان در دست احداث است، که با بهره‌برداری از آنها وضعیت شبکه فاضلاب شهرهای استان به طور چشمگیری بهبود می‌یابد.

به گزارش ایرنا صادق خلیلیان روز دوشنبه در آیین افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شادگان که با حضور وزیر کشور و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد بیان کرد: امروز یک تصفیه خانه افتتاح شد و تصفیه خانه‌های  خرمشهر، آبادان، ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) تا پایان سال آینده بهره‌برداری خواهند شد.
وی گفت: انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) و پشتیبانی مردم به پیروزی رسید و هم اکنون با رهبری امام خامنه‌ای در مسیر پیشرفت در حرکت است.
استاندار خوزستان ادامه داد: در دهه فجر امسال ۴۰۰ پروژه در زمینه‌های کشاورزی، صنعتی، بهداشت و درمان به بهره‌برداری می‌رسد.
خلیلیان در ادامه با اشاره به اینکه مصوبات خوبی در سفر استانی رییس جمهور به خوزستان تصویب شد افزود: ۳۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات پروژه‌های عمرانی، ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در جهت سرمایه گذاری و ۷۰ هزار میلیارد ریال برای ازدواج جوانان در خوزستان اختصاص یافته است. 

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها باید تا سه سال آینده به نتیجه برسند ادامه داد: در هفته گذشته بخشی از این اعتبارات به خوزستان اختصاص یافت.
استاندار خوزستان افزود: برای تامین امنیت در شادگان تصمیمات خوبی گرفته شده و وزیر کشور جلسات زیادی برای استان تشکیل داده است و از چند هفته قبل این دستورات در دست اقدام است.
وی بیان  کرد: امنیت خوزستان ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان نیز در ادامه این آیین با اشاره به اینکه ساخت تصفیه خانه شادگان از سال ۹۴ آغاز شد گفت: وضعیت فاضلاب در شادگان مثل خرمشهر و اهواز خاص است و احتمال ریزش خطوط شبکه بسیار زیاد است.

محمدرضا کرمی نژاد بیان کرد: قراردادی با بانک سپه به مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای انجام پروژه‌های فاضلاب در شادگان منعقد شده است.
وی گفت: با این‌ مبلغ باید ۲۴۳ کیلومتر شبکه فاضلاب در شادگان انجام شود. و پروژه فاضلاب این شهر باید تمام شود.
وی با اشاره به اینکه تصفیه خانه شادگان، آب کشاورزی را نیز تامین می کند ادامه داد: این پروژه از مجموع قرارداد فاینانس خارجی به همراه چهار شهر دیگر خوزستان برای پروژه‌های فاضلاب است که در مجموع ۴۶ میلیون یورو در این قرارداد در نظر گرفته شده و سهم شادگان ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار میلیون یورو است. 
وی افزود: ۸۰ درصد آب شادگان از طرح آبرسانی غدیر تامین می‌شود که با احداث خط جدید برای بالا بردن کیفیت و پایداری آب از رودخانه دز به این‌ شهرستان آبرسانی خواهد شد.

به گزارش ایرنا مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شادگان که به روش epcf (طراحی و مهندسی پروژه و خرید و سرمایه گذاری) اجرا شده ، روز دوشنبه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور وارد مدار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha