۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۳۸
کد خبر: 84643778
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۹ بهمن و آخرین اخبار کرونایی استان‌ها

۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۳۸
کد خبر: 84643778
۱۹ بهمن و آخرین اخبار کرونایی استان‌ها

استان‌ها - ایرنا- امروز وزیر بهداشت، درمان و آموش پزشکی گفت که اومیکرون کودکان را بیشتر درگیر می‌کند. این گفته بهرام عین اللهی بیانگر آن است که از نقاط مختلف کشور خبرهایی مبنی بر ابتلای شمار زیادی کودک به این سویه به گوش می رسد.

بهمن نقی پور ، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز امروز می گفت: در سویه دلتا کمتر از ۲ درصد افراد مبتلا کودکان بودند ولی اکنون ۱۰ تا ۲۰ درصد مبتلایان را کودکان تشکیل می دهند.

در رابطه با افزایش شمار کودکان مبتلا به سویه جدید می توان به اخبار رسیده از  شهرهایی همچون اهواز، قم ، خلخال، جیرفت در روز سه شنبه اشاره کرد.

به عنوان مثال امروز دکتر محسن علی‌سمیر، رییس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز از روند افزایشی ابتلای کودکان زیر ۲ سال و حتی ۶ ماهه به اومیکرون خبر داد و گفت: آمار انتقال کودکان مبتلا به کرونا به این مرکز درمانی بسیار بالا است.

علی سمیر افزود: در چند هفته اخیر با افزایش بی‌سابقه‌ بیماران دارای علائم تب، گلو درد، سوزش گلو، بی حالی و سر درد و علائم گوارشی و عصبی مواجه هستیم که همگی از علائم اومیکرون است.

وی این نکته را هم یاد آور شد که در روزهای اخیر شاهد مراجعه حجم وسیعی از کودکان مبتلا به کرونا به این بیمارستان هستیم که شاید رسیدگی به آنها از توان کادر درمان بیمارستان خارج باشد لذا از خانواده ها و افراد بزرگسال انتظار داریم در صورت ابتلا به اومیکرون از کودکان فاصله بگیرند. 

محمود پرهام، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم هم خبری مشابه را اعلام کرده است مبنی بر اینکه  درصد قابل توجه بیماران بستری کرونایی استان را کودکان زیر۶ سال تشکیل می‌دهند.

دیگر آنکه به گفته دکتر زهرا هاشم پور، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خلخال ، بیشترین مبتلایان به اومیکرون و مراجعان به بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی در این شهرستان کودکان زیر ۱۲ سال هستند.

اصغر سلیمانی معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان جیرفت گفت: بیش از ۲۰ درصد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های این شهرستان کودکان زیر ۱۳ سال هستند.

انتظار چند برابر شدن شمار مبتلایان تا سه هفته آینده

آنچه که واقعیت نشان می دهد این است که وارد پیک ششم کرونا شده ایم . اتفاقا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارتباط با ورود کشور به پیک ششم کرونا روز هفتم بهمن ماه در پیامی توئیتری اینطور نوشت: متاسفانه با افزایش موارد بستری و سرپایی باید اعلام کنیم که عملا وارد پیک ششم شده ایم.

وی اضافه کرد: توصیه اکید وحتی خواهش ما رعایت همان راهکارهای ساده اما مهم و حیاتی مثل استفاده صحیح از ماسک، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تزریق واکسن به ویژه دز سوم است.

امروز مهدی مصر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز اظهارداشت: ما بیش از ۲ هفته است که وارد پیک ششم کرونا شده ایم و سرایت اومیکرون سه تا  چهار برابر دلتا است.تعداد بیماران بستری ما ۲ و نیم برابر نسبت به هفته اول افزایش پیدا کرده است و انتظار می‌رود که در ۲ تا سه هفته آینده این آمار چند برابر شود.
 

۱۹ بهمن و آخرین اخبار کرونایی استان‌ها

اما آنچه که مهم تر به نظر می رسد این است که به قول دکتر زهرا هاشم پور معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خلخال در پیک ششم کرونا بر خلاف پیک‌‎های قبلی تعداد کودکانی که به کرونا مبتلا می‌‎شوند بیشتر از بزرگسالان بوده و  این نشان دهنده آن است که جمعیت هدف غالب سویه اومیکرون، کودکان هستند.

علایم اومیکرون

بد نیست بار دیگر علایم اومیکرون را برای بار چندم خاطرنشان کنیم.  براساس اظهارات دکتر هاشم پور ، معاون دانشکده پزشکی خلخال در خصوص علایم ، درگیری در این سویه جدید بیشتر بصورت درگیری سیستم تنفسی فوقانی است که به صورت تب مختصر، آبریزش بینی، گلودرد و سردرد است.

این علائم به علت همزمانی با سایر ویروس‌‎های فصلی ممکن است در کودکان حدود ۲۰ روز طول بکشد که خوشبختانه در اکثر موارد کودکان مبتلا با درمان سرپایی و حمایتی بهبود پیدا می‌‎کنند.

دکترسید محمد هاشمی‌شهری، رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان این اظهارات را درباره سویه اومیکرون داشته است مبنی بر اینکه  هر چند طبق اطلاعات موجود قدرت بیماریی زایی این سویه کمتر است امّا قدرت سرایت بالای آن به اثبات رسیده و در صورت شیوع گسترده ویروس در جامعه بسیاری از افراد و در راس آنان سالمندان، مادران باردار و بیماران خاص نیاز به بستری در بیمارستان‌ها پیدا می‌کنند و به صورت ناگهانی با حجم وسیعی از مراجعات به بیمارستان ها و مراکز درمانی مواجه خواهیم شد.

رنگ کرونایی امروز در شهرها

طبق اعلام وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در زمان حاضر ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. 

بر اساس آخرین گزارش های منتشر شده در ایرنا اکنون تنها یک شهرستان خوزستان قرمز، ۹ شهرستان نارنجی، ۱۵ شهرستان زرد و ۲ شهرستان آبی کرونایی است.

خلخال از نظر رنگ‌بندی کرونا در حالت زرد است . اکنون کرج در وضعیت قرمز است و بقیه  شهرستان‌های استان البرز هم در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

 شهرستان های ایلام، سیروان، چوار، دره شهر، آبدانان و دهلران در وضعیت نارنجی و ایوان چرداول، هلیلان، ملکشاهی و مهران نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

وضعیت کرونا اکنون در خرم آباد قرمز ، در شهرستان های بروجرد، سلسله و الیگودرز نارنجی است و بقیه شهرستان های لرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وضعیت کرونا بر اساس آخرین رنگ‌بندی در سقز و بانه قرمز، در بیجار، دهگلان، قروه، دیواندره، مریوان و سروآباد زرد و در سنندج و کامیاران در شرایط نارنجی قرار گرفته است.

اکنون دامغان و گرمسار در وضعیت قرمز کرونایی، شهرستان های سمنان و شاهرود در وضعیت نارنجی، و مهدیشهر، سرخه، میامی و آرادان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

 تبریز در مرز وضعیت قرمز شدن کرونایی قرار دارد. ۹ شهر آذربایجان شرقی یعنی آذرشهر، اهر، شبستر، ملکان، هشترود، سراب، هریس، مراغه و جلفا در وضعیت قرمز قرار دارند. هشت شهر استان در وضعیت نارنجی است. شهرستان های هوراند، چاراویماق، عجب شیرو خداآفرین در وضعیت زرد بوده و هیچ شهرستان آبی در استان نداریم.

شهرستان ماکو هم اکنون در وضعیت زرد کرونایی در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

۱۹ بهمن و آخرین اخبار کرونایی استان‌ها

۱۱۴ هموطن در شبانه روز گذشته بر اثر کرونا جان باختند

امروز وزارت بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی اعلام کرد: طی  ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۴ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۳ هزار و ۴۸ نفر رسید ،همچنین ۲ هزارو ۷۴۴ مورد جدید در بیمارستان های کشور بستری شدند.

از دیروز تا امروز ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۸ هزار و ۷۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۷۴۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۶۵۷ هزار و ۸۴۲ نفر رسید.

دیگر آنکه ۲ هزار و ۷۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

لینک اخبار و گزارش های کرونایی بدین شرح است:

تعداد مبتلایان و بستری‌های کرونا در کردستان در حال افزایش است

تعداد بستری‌شدگان کرونا در خراسان رضوی از هزار نفر گذشت

نتیجه ۷۴ درصد آزمایش‌های بیماران مشکوک به کرونا در ماکو مثبت است

تعداد بیماران بستری کرونایی در خراسان رضوی طی روزهای آینده افزایش می‌یابد

شمار موارد سرپایی ابتلا به کرونا در زنجان به رقم یک‌هزار نفر نزدیک شد

مبتلایان کرونا در ایلام به ۷۰ هزار و ۷۶۹ نفر افزایش یافت
اُمیکرون ظرفیت پروازهای فرودگاه رشت را به ۶۰ درصد کاهش داد
پرسه اومیکرون در شلوغی بازارهای مازندران
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha