دومین جشنواره ملی سرود «رفیق خوشبخت ما» به کار خود پایان داد

تهران- ایرنا- دومین جشنواره ملی سرود "رفیق خوشبخت ما" به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی با معرفی گروه‌های برتر توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران به کار خود پایان داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در این دوره، ۲۳۰ اثر از سراسر کشور شامل سرود و نماهنگ و سرود همگانی به این جشنواره رسید که این آثار توسط پنج داور مورد بررسی قرار گرفت.

براین اساس در بخش سرود ندای ثامن(تقدیرویژه) و نیز گروه‌های نور و شهدا، احلی من العسل، بچه های آسمان، محراب و آسمان به ترتیب جایگاه اول تا پنجم و در بخش نماهنگ گروه‌های نسیم رحمت، صدای انقلاب، مرصاد، خانه سرود جبهه فرهنگی اصفهان و عقیق جایگاه برتر را بدست آوردند.  

دومین جشنواره ملی سرود رفیق خوشبختی به کار خود پایان داد

همچنین در بخش شایسته تقدیرها نیز احلی من العسل، بشری، وصال، مشکات و احسان و در بخش همگانی گروه‌های دختران آفتاب از قم، مصباح الهدی از شهرری، نسل آفتاب، نغمه های بهشتی، ثارالله شهریار، امام رضا(ع) از شیراز، ثامن آرامش، ریحانه های باغ ولایت و آفتاب البرز مورد تقدیر قرار گرفتند.  

گفتنی است که در بخش شعر، قاسم صرافان، سیدمهدی شفیعی و مرتضی حیدری ال کثیر نیز تجلیل شدند.  

دبیر دومین همایش جشنواره ملی سرود در این رابطه افزود: این جشنواره از ابتدای آبان ماه فراخوان خود را با هدف بزرگداشت و یاد و خاطره شهید سلیمانی  منتشر کرد.  

روح الله عبدالهی ادامه داد: ارسال آثار به این جشنواره تا پایان دی ماه امسال ادامه داشت که هیات داوران ۲۳۰ اثر را مورد بررسی قرار دادند.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ اثر در بخش سرود و نماهنگ از ۸۰ گروه و ۱۱۰ سرود همگانی از سطح مدارس به این جشنواره رسید خاطر نشان کرد: به ترتیب پنج گروه برتر در بخش سرود و نماهنگ، هشت گروه شایسته تقدیر و سه شاعر مورد تقدیر قرار گرفتند.

دبیر دومین همایش جشنواره ملی سرود گفت: نخستین دوره این رویداد فرهنگی در قالب استانی برگزار شد و سرود همگانی با همکاری وزارت آموزش و پرورش امسال به این بخش اضافه شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران در این مراسم با یاد و خاطره شهادت سردار دلها با اشاره به اینکه برای حرکت به این قله نیازمند اندیشه است گفت: این رویداد سرود ملی نیازمند انسجام و پیوستگی دارد.

حجت الاسلام علی اصغر سهرابی نوشهر با اشاره به اینکه سرود را به عنوان یک آیتم حاشیه ای نمی دانیم افزود: سرود باعث خلق اندیشه بوده و انگیزه، عزم و پیوستگی ایجاد می کند و در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس نقش سرود موثر بوده است.  

وی تاکید کرد: مزیت دیگر جشنواره سرود، انجام وظیفه حول شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شکل گرفته است.  

همچنین در این مراسم مادر شهید «هادی طارمی» مورد تقدیر قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha