۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۱۵
کد خبر: 84645144
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میز تشریح الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی بابل راه‌اندازی شد

ساری - ایرنا - میز تشریح الکترونیکی برای نخستین بار در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه شمال کشور روز چهارشنبه همزمان با دهه فجر در دانشگاه علوم پزشکی بابل راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا ، رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در مراسم راه اندازی این میز گفت که این دستگاه تشریح یار مکمل کالبد برای افزایش سطح آموزش دانشجویان رشته های پزشکی،  پیراپزشکی، دندانپزشکی و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دستیاری است.

دکتر سیدغلامعلی جورسرایی با اظهار این که آموزش به روش سنتی بر روی جسد انسان در کنار مزایایش ،مشکلاتی چو ن تهیه جسد ، هزینه بالای نگهداری و عوارض مواد شیمیایی را داشت که اکنون با راه اندازی میز تشریح سطح کیفی آموزش افزایش می یابد چون بیش از ۲۰ مدل جسد به‌ طور کامل و یا قسمتی از بدن در آن برای آمو زش ارائه می شود.

وی ارائه مدل‌های شماتیکی بدن انسان، اطلاعات سه‌بعدی شده جسد حقیقی انسان و ارائه اطلاعات آناتومی رادیولوژیک شامل گرافی‌های ساده و رنگی، سی‌تی‌اسکن، ام آر آی با دارا بودن ۵۰۰۰ گرافی را از دی گر ویژگی‌های این دستگاه برشمرد.

 جورسرایی گفت که این میز بیش از ۱۵۰ مدل حرکتی سیستم اسکلتی عضلانی بدن انسان را شبیه سازی می کند و با ارائه بیش از ۱۴۰۰ برش از ناحیه سر، مدل‌های تخصصی آموزش مغز و اعصاب را امکان پذیر می کند.

وی  آموزش مراحل مختلف دوره‌های تکامل جنینی انسان و نام‌گذاری مدل‌ها و اجزاء بر اساس رفرنس‌های معتبر بین‌المللی با دقت بالا را هم از ویژگی های میز تشریح جدید برشمرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha