۲۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۱۴
کد خبرنگار: 5202
کد خبر: 84645517
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پنجعلی: تیم ملی می‌تواند روزهای خوبی در جام‌جهانی‌ داشته باشد

تهران- ایرنا- کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران، گفت: تیم ایران می‌تواند روزهای خوبی در جام جهانی قطر داشته باشد که برای رسیدن به این مهم نیاز به تدارکات و پشتیبانی سطح بالا دارد.

"محمد پنجعلی" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بنظرم تیم ملی در بهترین شرایط خود قرار دارد، اگر مروری بر ادوار مختلف داشته باشیم؛ این تیم بی نظیر است چرا که امروز بازیکنانی را می بینیم که کامل کننده هم هستند و به خوبی یکدیگر را پوشش می دهند.

وی ادامه داد: در گذشته هم بازیکنان خوبی داشتیم اما این تیم ملی متشکل از بازیکنانی است که امروز در بالاترین سطح فوتبال روز دنیا و در باشگاه‌های مطرح جهان بازی می‌کنند و همین حضور درک و فهم فوتبالی ما را افزایش داده است.

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: بازیکنانی مثل طارمی یا آزمون، سبک زندگی و فوتبال حرفه‌ای را به خوبی یاد گرفته‌اند. این تیم قابلیت صعود از مرحله گروهی جام جهانی را دارد و می تواند حرف‌های بسیاری برای گفتن در جام جهانی قطر داشته باشد.

وی افزود: نکته مهم در این میان، تدارکات لازم برای تیم ملی است. باید از زمان باقی‌مانده به خوبی استفاده کنیم تا در آینده حسرت نخوریم.

پنجعلی ادامه داد: در حال حاضر باید با تیم‌های ضعیف‌تر بازی کنیم تا بازیکنان برنامه‌های کادر فنی را در زمین به اجرا در آورده و به نوعی آنها را مرور کنند. بعد از قرعه‌کشی جام جهانی و مشخص شدن حریفان تیم ملی، حداقل باید ۳ بازی سخت با تیم‌های خوب دنیا را تدارک دید تا بازیکنان تحت فشار بوده و به خوبی محک بخورند تا بتوانیم در جام جهانی با شرایط مناسب برابر حریفان خود صف آرایی کنیم.

وی در مورد عملکرد دراگان اسکوچیچ تاکید کرد: باید کمیته‌ای متشکل از بزرگان فوتبال ایران تشکیل شده و بدون غرض ورزی شخصی و بر اساس واقعیت و ماهیت فوتبال در این باره اظهار نظر و تصمیم گیری شود.

پیشکسوت فوتبال ایران تاکید کرد: تیم خوب و باکیفیتی داریم البته بازی‌های سختی به ما نخورد، هر چند در مرحله قبل دچار مشکل شدیم و حتی در آستانه حذف هم قرار گرفتیم اما می‌توانیم این بازی‌ها را به چشم دیدارهای تدارکاتی دیده و از آنها به خوبی بهره ببریم.

پنجعلی در واکنش به این سوال که به جوانترها هم میدان داده شد و عابدزاده جای بیرانوند با تجربه را گرفت، گفت: این یک اتفاق خوب است و آن را یک نکته مثبت می‌بینم. هیچ بازیکنی در تیم ملی نباید مصونیت داشته باشد چرا که این مسئله به جوان‌ترها انگیزه می‌دهد و آنها برای اینکه خودشان را ثابت کنند با تمام توان به میدان می روند.

مدافع سال‌های گذشته فوتبال ایران خاطر نشان کرد: یکی از نقاط خوب و قابل اشاره تیم ملی ما در این روزها به اتحاد و همدلی بازیکنان باز می‌گردد. امروز ۱۱ نفر در زمین بازی برای هم و با هدف حمایت از یکدیگر به میدان می روند و این در فوتبال مساله مهمی است.

پنجعلی خاطرنشان کرد: سردار و طارمی برای کمک به دفاع تا پشت محوطه جریمه می آیند و مدافعان برای کمک به برنامه های هجومی آنها را به خوبی حمایت کرده و در گلزنی در فاز حمله قرار می گیرند. به نظرم تیمی یکدست، متحد و همدل داریم که می تواند کارهای بزرگی را انجام دهد.  

وی به بال های کناری تیم ملی فوتبال ایران هم اشاره کرد و گفت: برخی مواقع در فوتبال شرایطی ایجاد می شود که میانه های زمین بسته می شود و اجازه بازی سازی از تیم ها سلب می شود، خوشبختانه ما امروز بازیکنانی را داریم که به راحتی در جناحین کار کرده و با ارسال‌های خوب خود مهاجمان را در فرصت‌های خوب گلزنی قرار می دهند و آنها هم به خوبی از این شانس های گلزنی بهره می برند.

وی تاکید کرد: امیدوارم تا زمان داریم روند حمایتی و پشتیبانی از تیم ملی ادامه داشته باشد و بتوانیم در قطر روزهای خوبی را برای فوتبال ایران رقم بزنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha