۳۷۰ طرح اقتصادی همزمان با دهه فجر در آذربایجان‌غربی افتتاح شده است

مهاباد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: ۳۷۰ طرح اقتصادی همزمان با سالگرد انقلاب اسلامی ایران و دهه فجر در این استان افتتاح شده که نشان دهنده توجه به توسعه مناطق در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

نادر صادقی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح طرح های دهه فجر شهرستان بوکان افزود: ۹۰۰ طرح عمرانی، خدماتی و اقتصادی با هفت هزار میلیارد تومان هزینه طی دهه فجر امسال در استان به بهره‌برداری رسیده یا عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی اضافه کرد: برای اجرای کل طرح های قابل افتتاح و کلنگ زنی در آذربایجانغربی در مجموع هفت هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و میزان اشتغال‌زایی طرح‌های اقتصادی امسال در آذربایجان‌غربی بیش از ۲ هزار و ۷۲۸ نفر برآورد شده است.

وی ادامه داد: از مجموع طرح های قابل افتتاح استان ۳۷۰ طرح، اقتصادی است که برای اجرای آن در مجموع بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌غربی در خصوص سرمایه گذاری افراد در بخش خصوصی افزود: برای توسعه سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی باید زیر ساخت های از جمله راه، شبکه های ارتباطی و دسترسی به اینترنت و فضای مجازی فراهم باشد تا سرمایه گذار برای سرمایه گذاری ترغیب شود.

وی گفت: هرنوع تلاشی که دوستان در بخش مخابرات واینترنت در مناطق روستایی و شهری انجام می دهند به بخش سرمایه گذاری کمک اساسی کرده اند.

صادقی ادامه داد: در بخش اقتصادی و برای سال آینده از طرف دولت جایگاه خاص، ویژه و اختصاصی در نظر گرفته است و برای رسیدن به رشد هشت درصدی بخش اقتصادی تلاش میکند.

۵طرح خدماتی و عمرانی در بوکان افتتاح و به بهره برداری رسید

همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر پنج طرح عمرانی و خدماتی با حضور معاون استاندار، نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار و مسوولان محلی شهرستان بوکان به بهره برداری رسید.

در این روز طرح توسعه کارخانه پروفیل داریا استیل باباخانی، کارخانه راست پینا جام شیشه شاه محمدی، کارخانه تولید قند کله و بسته بندی منصور حاجی حسن و بهره برداری از پارک دکتر شیخی منطقه امیرآباد بهره برداری از المان شهید صغری درویشی افتتاح و به بهره برداری رسید.

در ایین افتتاح این طرح ها رییس اداره صمت بوکان به خبرنگار ایرنا، گفت: بهره برداری از طرح توسعه کارخانه پروفیل داریا استیل باباخانی با اعتبار ۷۳ میلیارد تومان انجام شد که با افتتاح این طرح برای ۳۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

محمدصالح زندش ادامه داد: کارخانه راست پینا جام شاه (شیشه شامحمدی) که در زمینه تولید شیشه سکوریت و شیشه های رنگی فعالیت دارد و در سطح کشور در نوع خود بی نظیر است ۱۵ میلیارد تومان اعتبار توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده وبرای ۲۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال فراهم شده است .

وی از افتتاح کارخانه تولید قندکله و بسته بندی منصور حاجی حسن خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح در مجموع ۲۵ میلیارد تومان اعتبار توسط بخش خصوصی هزینه شده و برای ۳۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

نخستین بوستان منطقه محروم امیرآباد بوکان به بهره برداری رسید

۳۷۰ طرح اقتصادی همزمان با دهه فجر در آذربایجان‌غربی افتتاح شده است

نخستین بوستان به نام " دکتر شیخی " با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی، نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه بوکان، سرپرست فرمانداری، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار بوکان و جمعی از اهالی امیرآباد به بهره برداری رسید.

این بوستان محلّه ای که در ابتدای بلوار شمس الدین برهان در مسیر جاده بوکان به مهاباد جاده (برهان) قرار گرفته و نخستین  بوستان محله امیرآباد بوکان به شمار میرود.

این بوستان در زمینی به مساحت چهار هزار ۵۰۰ متر مربع احداث شده و  برای اجرای آن ۱۵ میلیارد ریال اعتبار توسط شهرداری بوکان هزینه شده است.

در این روز رونمایی از المان شهید صغری درویشی توسط آموزش و پرورش بوکان صورت گرفت.

همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، ۲۶ طرح عمرانی، خدماتی، کشاورزی و صنعتی در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha