توسعه کشت گلخانه‌ای بهبود معیشت مردم هرمزگان را به دنبال دارد

بندرعباس- ایرنا- رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان گفت: مناطق گرمسیری مانند شهرستان میناب توانایی زیادی برای کشت و تولید انبه و لیمو دارد که با افزایش تقاضای داخلی و خارجی، باغداران علاقه بیشتری به کشت آن دارند و افزایش تولید آن می‌تواند به روی وضعیت اقتصادی مردم تاثیر مطلوبی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، مهدی میرزاده کوهشاهی روز پنجشنبه در آیین پایانی رویداد شتاب (استارت آپی) انبه و لیمو در بندرعباس اظهارداشت: وجود باغات انبه و لیموترش در هرمزگان عنایت خداوند به مردم این منطقه است که باید شکرگزار این نعمات بود و باید بهترین بهره برداری را از این محصولات برد تا هرمزگان را قطب تولید این محصول در کشور و در منطقه مطرح کنیم.
وی ادامه داد: بخش کشاورزی این استان ساحلی در جنوب کشور با توجه به جایگاه راهبردی آن و همچنین ظرفیت های ویژه این بخش به خصوص در توسعه کشت گلخانه ای در صورت گره گشایی از مسائل، می تواند نقش بسزایی در توسعه اقتصاد و بهبود معیشت مردم این منطقه و حتی کشور داشته باشد.
به گفته رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان، توان علمی و تخصصی اعضای هیات علمی دانشگاه پشتوانه بزرگی برای فعالیت این مرکز بوده و امیدواریم با نگاه علمی به آن مشکلات و معضلات کشاورزان استان هرمزگان برطرف شود.
میرزاده در پایان با اشاره به اینکه در این استارت آپ ۱۷ ایده به دبیرخانه ارسال شد که ۷ ایده موفق به ارائه آن شدند، خاطرنشان کرد: مرتضی مهدی زاده، عبدالعلی خاکسار و  ایران محمدپور به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم شدند.

آیین پایانی رویداد شتاب(استارت آپی) انبه و لیمو با مشارکت سازمان ها و ارگانهای مرتبط با همراهی بخش خصوصی و با حضور سرمایه گذاران، تسهیل کنندگان و فعالان حوزه کشاورزی در استان هرمزگان با محورهای محصولات غذایی، محصولات دارویی، محصولات بهداشتی، بسته بندی و نگهداری، استفاده از ضایعات، بازاریابی و فروش و سایر ایده های مرتبط با انبه و لیمو برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha