۲۲ بهمن ۱۴۰۰، ۵:۳۰
کد خبر: 84646980
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آلمان: آماده گفت‌وگوی معنادار با روسیه درباره مسایل امنیتی اروپا هستیم

تهران- ایرنا- صدر اعظم آلمان اعلام کرد: آماده هستیم تا در یک گفت‌وگوی معنادار با روسیه در مورد مسائل امنیتی اروپا شرکت کنیم.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا از خبرگزاری "آناتولی"، اولاف شولتز در کنفرانس خبری مشترک با رهبران کشورهای بالتیک در برلین همچنین از روسیه خواست تا تنش‌ها با اوکراین را کاهش دهد و برای یافتن حل دیپلماتیک بحران وارد گفت وگو شود. 

صدر اعظم آلمان اظهار کرد: انتظار ما از روسیه این است که گام‌های مشخصی برای کاهش تنش‌های کنونی در منطقه بردارد. در عین حال، آماده هستیم تا در یک گفت‌وگوی معنادار با روسیه در مورد مسائل امنیتی اروپا شرکت کنیم. 

شولتز همچنین روسیه را تهدید کرد که کشورهای غربی متحد و آماده هستند تا در صورت تهاجم بیشتر مسکو به اوکراین، تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه اعمال کنند. 

صدر اعظم المان تاکید کرد: ما می‌خواهیم کاملا روشن کنیم که هرگونه تهاجم نظامی بیشتر به اوکراین پیامدهای جدی سیاسی، اقتصادی و راهبردی برای روسیه خواهد داشت. 

کارشناسان معتقدند که کاخ سفید با کمک متحدان اروپایی، به دنبال ضربه زدن به روسیه بوده و مساله اوکراین را بهانه و دستاویز قرار داده‌اند. 

در ماه‌های اخیر نیز به دلیل ادعای غرب درباره صف‌آرایی نظامی روسیه در مرزهای اوکراین، روابط ناتو با روسیه دچار تنش شده است.

روسیه اعلام کرده که قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد. مسکو همچنین هشدار داده که اقدامات ناتو در نزدیکی مرزهایش تهدیدی برای امنیت ملی است و این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که نیروها را به دلخواه در قلمرو مستقل خود جابجا کند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha