المپیک زمستانی؛ دانیال ساوه شمشکی هشتاد وچهارم شد

تهران - ایرنا - ملی‌پوش اسکی صحرانوردی ایران در مسابقات این رشته در بازی‌های المپیک زمستانی نتوانست عنوانی بهتر از هشتاد و چهارمی را کسب کند.

به گزارش ایرنا، مسابقات اسکی صحرانوردی بازی‌های المپیک ۲۰۲۲ برگزار شد که دانیال ساوه‌شمشکی نماینده ایران در این رقابت بود. او در جدول مسابقات ۱۵ کیلومتر کلاسیک مردان با ثبت زمان ۴۷  دقیقه ۲۶ ثانیه  در رده هشتاد و چهارم جدول مسابقات قرار گرفت. در این رقابت ۹۹ ورزشکار در جدول اولیه مسابقات حضور داشتند که ۹۷ نفر در خط مسابقه قرار گرفته و ۹۵ نفر به خط پایان رسیدند.

دانیال ساوه‌شمشکی از ایران با نفر نخست این مسابقات بیش از ۹ دقیقه اختلاف داشت. در مسابقات اسکی صحرانوردی ۱۵ کیلومتر کلاسیک مردان  «ایوو نیسکانن» از فنلاند با زمان ۳۷ دقیقه و ۵۴ ثانیه و ۸ صدم ثانیه در جایگاه نخست قرار گرفت.

 دانیال ساوه‌شمشکی نخستین مسابقه المپیکی خود را در چین تجربه کرد. او جانشین سیدستار صید شده بود.  صید به خاطر ابتلا به ویروس کرونا در روز آخر اعزام کاروان ایران بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن را از دست داد.

بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک زمستانی در شهر پکن پایتخت چین برگزار می‌شود. این بازی‌ها از روز ۱۵ بهمن شروع و تا اوایل اسفند ادامه دارد. «دانیال ساوه‌شمشکی»، «عاطفه احمدی» و «حسین ساوه‌شمشکی» نمایندگان ایران در این دوره از بازی‌ها بودند. «عاطفه احمدی» که در مانش نخست رقابت اسکی آلپاین زنان (مارپیچ کوچک) به عنوان پنجاه و هفتمی رسیده بود در مانش دوم نتوانست به خط پایان برسد و بدون ثبت رکورد از دور مسابقات حذف شد.

حسین ساوه شمشکی نیز به خاطر مثبت شدن تست دوپینگ از  حضور در رقابت‌ها محروم است.

قرار بود ساوه‌شمشکی در روزهای ۲۴ و ۲۷ بهمن در رقابت های اسکی آلپاین مردان (مارپیچ بزرگ و کوچک) در خط استارت قرار گیرد.

با کسب عنوان هشتاد و چهارمی دانیال ساوه‌شمشکی، بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک زمستانی برای کاروان ایران به پایان رسید.

عباس نظریان رییس فدراسیون اسکی سرپرست کاروان ایران در این دوره از مسابقات بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha