۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۴:۳۶
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84648056
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شبه‌نظامیان وابسته به آمریکا ۴۵ کودک سوری را ربودند

تهران – ایرنا – منابع خبری جمعه شب گزارش دادند، شبه‌نظامیان کُرد سوریه وابسته به آمریکا ۴۵ کودک سوری را باهدف آموزش نظامی برای جنگ، ربوده و به حلب منتقل کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) این کودکان را از شهر «الطبقه» در غرب الرقه به پادگان آموزشی خود در شهر «منبج» واقع در شرق استان «حلب» انتقال دادند.

بر اساس این گزارش، کودکان سوری در یک دوره ۹ ماهه در پادگان السد واقع در منبج آموزش نظامی می‌بینند و با توجه به احتمال بازرسی‌های بین‌المللی در خصوص سربازگیری از میان کودکان، به آنها اسامی و اطلاعات شخصی جعلی داده شده است.

این گزارش می‌افزاید، پیش‌تر ده‌ها نفر با تجمع مقابل پادگان «جزیره عاید» خواهان دریافت اطلاعاتی درباره کودکانشان شده بودند؛ اما شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه با ادعای اینکه آنجا منطقه‌ای نظامی است و اجازه تجمع به غیرنظامیان داده نمی‌شود، تجمع کنندگان را پراکنده کرده بودند.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک تروریستی شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) تحت حمایت آنها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha