نفوذ اینترنت در روستاهای مرزی رازوجرگلان خراسان شمالی به ۹۱ درصد رسید

بجنورد- ایرنا- بخشدار مرکزی شهرستان مرزی راز و جرگلان خراسان شمالی گفت: امسال با نصب تجهیزات جدید بر دکل های همراه اول در روستاهای مرزی کاریز، اشرفدره و حسین آباد، ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در این بخش به ۹۱ درصد رسید.

علی مقیمی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این در حالی است که تا پیش از این ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در روستاهای این بخش ۶۵ درصد بود ولی هم اینک افزودن بر ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر از اینترنت پر سرعت برخوردارند.

وی با اشاره به نصب دکل های وب در روستای «قوش تپه» خاطرنشان کرد: اولویت بعدی در این بخش، نصب تجهیزات ماهواره ای بر دکل قوش تپه برای بهره مندی از اینترنت پرسرعت در روستاهای «قوش تپه»، «اسفروج» و «جلف دره» است.

مقیمی یادآور شد: سال گذشته نیز با بهره‌برداری از ۲ دکل ایرانسل با هزینه‌کرد ۵۰ میلیاد ریال، نیمی از روستاهای این بخش از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه روستاهای بخش مرکزی از پوشش ۱۰۰ درصدی تلفن همراه برخوردارند، گفت: پیش از این تنها دهستان «باغلق»، روستای «تنگه ترکمن» و «بک پولاد» از اینترنت پرسرعت ۴جی و ۳جی برخوردار بودند ولی با بهره برداری از این ۲ سایت ایرانسل، روستاهای زرنه، امام دره، امانلی، گوی نیک و آنابای نیز از اینترنت پرسرعت برخوردار شده اند.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۷۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha