۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۱۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84649517
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزش دانش‌آموزان در هیچ نقطه‌ای از گیلان نباید متوقف شود

رشت - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به تغییر رنگ‌بندی کرونایی و موج جدید همه‌گیری در استان تاکید کرد: آموزش دانش‌آموزان به هر دلیل نباید در هیچ نقطه‌ای از استان متوقف شود.

محمد رحمتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: معلمان آموزش‌های غیرحضوری را از فضای مدرسه به دانش‌آموزان ارایه دهند و مدیران نیز باید در این ارتباط اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: سفارش‌های لازم به مدیران مدارس استان گیلان انجام شد تا معلمان برای ارایه آموزش‌های غیرحضوری به دانش‌آموزان از فضای مدرسه استفاده کنند بنابراین باید به این مهم توجه داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اضافه کرد: دانش‌آموزان نیز باید با دقت در کلاس‌های غیرحضوری شرکت کرده تا از آموزش‌های معلمان عقب نمانند.

رحمتی اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا، در زمان حاضر آموزش دانش‌آموزان در مناطق با رنگ‌بندی قرمز کرونایی در گیلان، به صورت غیرحضوری است، البته در مناطق روستایی شهرهای قرمز با تعداد جمعیت کم دانش‌آموزی با امکانات اینترنتی ضعیف می‌توانند با دریافت مجوزهای داخلی در صورت برخورداری از شرایط لازم آموزش‌های حضوری داشته باشند. 

وی بیان داشت: آموزش دانش‌آموزان در شهرها و مناطق با رنگ‌بندی نارنجی کرونایی استان به صورت ترکیبی "حضوری و غیرحضوری" با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر اینکه مدیران مدارس باید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مدارس نظارت جدی داشته باشند، اظهار داشت: دانش‌آموزان در آموزش‌های حضوری شهرهای نارنجی نیز باید فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک را کامل رعایت کنند.

براساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان های لنگرود، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، ماسال، رودبار، رشت، خمام، تالش، بندرانزلی، صومعه سرا، فومن، املش، سیاهکل و رودسر در رنگ بندی قرمز کرونایی قرار دارند و آستارا، رضوانشهر و شفت نارنجی هستند.

بر اساس آمار امروز "یکشنبه" دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان ۶۲۲ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری بوده، ۱۹۱ نفر در ۲۴ گذشته بستری شدندو ۹۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

اومیکرون سویه غالب ویروس کرونا در استان گیلان است، کارشناسان بهداشتی با توجه به سرایت بالای انتشار این سویه از مردم می‌خواهند که پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را بیش از پیش رعایت کرده و هر سه دز واکسن را تزریق کنند.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کووید ۱۹ است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha