یاسر رهبردین روز یکشنبه در جلسه بررسی ابعاد مختلف این حادثه در استانداری آذربایجان غربی افزود: شرکت راه آهن باید به تمامی تعهدات خود در زمینه ایمن سازی مسیر انجام دهد و هیچ قصور و ترک فعلی در این زمینه قابل قبول نیست .
وی همچنین بر بازرسی های مداوم و اصلاحات مورد نیاز مسیر راه آهن در اسرع وقت برای ایمن سازی مسیر تاکید کرد و ادامه داد: نگهداری و بازسازی ایستگاه های راه آهن را با توجه به درآمدهای حاصله از این استان از موضوعات مهم و تاثیرگذار است.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: اقدامات سال های گذشته در این خصوص قابل قبول نبوده است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند حادثه بر تهیه گزارش جامعی از اقدامات انجام شده برای نگهداری و بازسازی شبکه راه آهن استان در چندسال گذشته و مقایسه آن با درآمدهای حاصل از جابجایی بار و مسافر تاکید کرد و گفت: متولیان شرکت راه آهن آذربایجان در استان پاسخگوی نیازها و مطالبات عمومی نیستند.
سیدمحسن حمزهلو با انتقاد از رویه فعلی، ساخت دیوار حائل در محل ترانشه را جزو مسوولیت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل عنوان کرد و افزود: این شبکه ریلی ظرفیت اتصال به راه آهن اروپا را دارد و یک کریدور مهم را تشکیل میدهد و درصورت توسعه شاهد افزایش سهم شبکه ریلی آذربایجان غربی در لجستیک و ترانزیت بین الملل خواهیم بود.
چهارشنبه هفته گذشته دیزل مسافری قطار تهران- ارومیه در نزدیکی ایستگاه رشکان به علت ریزش ترانشه خاکی از خط خارج شد که خوشبختانه خسارت جانی درپی نداشت.
نظر شما