امروز با جنگ روایت‌ها در عرصه رسانه مواجه هستیم

زنجان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه امروز با جنگ روایت‌ها در عرصه رسانه مواجه هستیم، گفت: امروز غول‌های رسانه‌ای سعی دارند واقعیت ها وارونه نشان دهند و در این میان نقش رسانه ها در تبیین وقایع بی‌بدیل است.

امرالله حسنی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وظیفه اصلی رسانه‌ها هدایت جامعه به سوی مبانی اصلی انقلاب، اعتقادات و عزت ملی کشورمان است، افزود: جامعه امروزی مرتب در پی دریافت اطلاعات از محیط پیرامون خود بوده و واقعیت‌ها برای جامعه امروز، امری ضروری و مهم است و رسانه‌ها در این رابطه، نقش مهمی دارند.
 
وی به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جهاد تبیین اشاره کرد و اظهار داشت: اگر با کمک رسانه‌ها نتوانیم داشته‌هایمان را تبیین کنیم، رسانه‌ های بیگانه این خلأ را پر خواهند کرد. 
حسنی خاطرنشان کرد: بعد از گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل کم‌کاری متولیان حوزه فرهنگی نتوانسته‌ایم داشته‌هایمان را تبیین کنیم و دشمن آنچه که وجود ندارد را تبیین می‌کند تا جایی که فضایی برای تطهیر رژیم ستمشاهی ایجاد کرده اند. 
وی تصریح کرد: رسانه‌ها در این زمینه، وظیفه خطیر و سنگینی بر عهده دارند و باید توجه داشت که روزی در برابر عملکرد خود پاسخگو خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه موضوع فرهنگ به عنوان ارزش‌ها از شبیخون گذشته و امروز تبدیل به ناتوی فرهنگی شده و تمام کفر را در برابر تمام اسلام قرار داده است، افزود: تمام امید کشورهای مستضعف به جمهوری اسلامی ایران است چون ایران، تنها کشوری است که در برابر ظلم ایستاده است.
وی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه در قله قرار گرفته است اما سوال اینجا است که چرا این موضوع را تبیین نمی‌کنیم.
حسنی خاطرنشان کرد: فارغ از جناح‌بندی سیاسی و گروه‌بندی‌ها به سمتی حرکت می‌کنیم که بتوانیم جهاد تبیین را انجام دهیم و در این زمینه، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه رسالت اصلی را بر دوش دارند.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود تلاش برای تبیین دستاوردهای انقلاب، تقویت روحیه مطالبه گری در جامعه، تلاش برای تحقق عدالت فرهنگی، ایجاد شفافیت در تمامی زمینه ها و حمایت از اصحاب رسانه را از سیاست های اولویت دار مدیریت جدید در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان عنوان کرد و گفت: متاسفانه عدالت فرهنگی یا اتفاق نیفتاده و یا بسیار محدود بوده است و یکی از اقدامات ما این خواهد بود که پیگیری کنیم و ببینیم سهم یکم فرد روستایی دورافتاده از عدالت فرهنگی چقدر است که در این زمینه، رسانه‌ها باید کمک و مطالبه‌گری کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تاکید کرد: شفافیت در تمام زمینه‌ها مهمترین وظیفه ما است و بعد از مطالبه‌گری باید این مساله فراموش‌شده یعنی شفافیت را زنده کنیم.
وی با بیان اینکه باید از آزادی مطبوعات مد نظر جمهوری اسلامی به نحو احسن استفاده کنیم، گفت: به عنوان متولی فرهنگ و رسانه استان با تمام توان از اصحاب رسانه حمایت و پشتیبانی خواهم کرد به شرط اینک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha