۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84649826
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجوز راه‌اندازی هفت مرکز توانبخشی بهزیستی در کردستان صادر شد

سنندج- ایرنا- معاون توانبخشی بهزیستی کردستان با بیان اینکه مجوز راه‌اندازی هفت مرکز توانبخشی در استان صادر شده است گفت: با راه اندازی این هفت مرکز، تعداد مراکز توانبخشی استان به ۳۲ مورد افزایش پیدا می کند.

مژگان مشفق روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد مجوز صادر شده سه مورد برای سنندج، یک مورد بانه، یک مورد قروه، یک مورد سروآباد و یک مورد هم مربوط به شهرستان مریوان است.

وی افزود: این مراکز برای معلولان جسمی حرکتی، معلولان ذهنی، بیماران روانی و سالمندان و در مناطق حاشیه و کمتر برخوردار شهرستان های تعیین شده تاسیس خواهند شد.

معاون توانبخشی بهزیستی کردستان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵مرکز روزانه توانبخشی و ۱۸ مرکز شبانه‌روزی در استان  فعال است، گفت: ۲ مورد از مراکز شبانه‌روزی در ایام دهه فجر امسال در شهرستان بانه و برای سالمندان و بیماران روانی مزمن به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: ارائه خدمات توانبخشی در خانه از جمله اقداماتی است که از سوی این مراکز و با هدف ایجاد بستر برای نگهداری از معلولان در کانون خانواده و سایر جامعه هدف انجام خواهد شد.

مشفق اظهار داشت: خدمات حوزه توانبخشی شامل مجموعه اقدامات پزشکی، اجتماعی، آموزشی است که در راستای ارتقا سطح کارایی و بازتوانی فرد دارای معلولیت و برای ایجاد توانمندی افراد با حفظ کرامت و شان انسانی آنان صورت می گیرد.

در استان کردستان ۱۳۰ هزار نفر زیر پوشش سازمان بهزیستی هستند و از خدمات این سازمان حمایتی بهره‌مند می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha