۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۳۲
کد خبرنگار: 3046
کد خبر: 84653132
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

 ۲۴۲ میلیارد ریال به ۱۰ پروژه ورزشی قم اختصاص یافت

قم-ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت:در راستای احداث، تکمیل، تجهیز و راه اندازی ۱۰ پروژه ورزشی در استان قم، مبلغی بالغ بر ۲۴۲ میلیارد ریال از اعتبارات سال جاری اختصاص یافت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان قم،  رسول منعم اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های بانوان قم در عرصه ورزش عدم وجود فضای اختصاصی به این قشر فعال جامعه بوده که بحمدالله با سفر پرخیر و برکت رییس جمهور به استان و با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق اداره کل و با همراهی مسئولین ارشد و نمایندگان مردم شریف استان قم در مجلس، به طرح مناسب سازی مجموعه ورزشی تختی در سال جاری ۵۰ میلیارد ریال از مجموع اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال آن اختصاص یافت.

وی یادآور شد: در اولین تخصیص پروژه، بزودی این طرح اجرایی خواهد شد و بانوان استان قم برای فعالیت‌های همگانی و قهرمانی خود در فضای روباز و میدانی این مجموعه ورزشی، دغدغه نخواهند داشت.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم عنوان کرد: همچنین به منظور بهینه سازی و مرمت اماکن ورزشی که سالها بلا استفاده بود، اعتبار مناسبی در سفر رییس جمهور به استان قم پیش‌بینی گردید که می‌توان به مرمت و بازسازی استخر مجموعه ورزشی شهدای ۷ تیر با مبلغی بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال اشاره کرد که در سال جاری ۱۰ میلیارد آن نیز به این پروژه اختصاص یافت.

منعم ادامه داد: تکمیل پروژه سالن ورزشی ۴۵۰۰ نفره امام رضا(ع) در پردیسان که از اعتبارات ملی و مجری َآن شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی است، از سال ۹۳ بدلیل عدم تخصیص بودجه، تعطیل و با پیگیری‌های مکرر با عقد قراردادی با اعتبار ۱۴۸ میلیارد ریال بابت اجرای سقف، مجددا در دستور کار آن شرکت قرار گرفته و شروع به فعالیت کرد.

وی اضافه کرد: جدای از منابع تخصیصی عنوان شده، در ریاست جمهوری نیز برابر درخواست و پیگیری این اداره کل، مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال از منابع ملی در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ پیش بینی شد که در بهمن ماه سال جاری مبلغ ۱۰۰ میلیارد از اعتبارات پیش بینی شده محقق گردید که امیدواریم با تخصیص کامل اعتبار فوق، شاهد تسریع در ساخت این پروژه باشیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم افزود: امیدواریم با احداث، راه اندازی، مرمت و مناسب‌سازی مجموعه‌های مذکور گامی هرچند کوچک در راستای توسعه و زیر ساخت‌های ورزش استان برداشته شود تا به زودی مردم قم بتوانند از این اماکن ورزشی بهره لازم را ببرند.

گفتنی است از محل تخصیص اعتبارات سالجاری در بخش توسعه و تکمیل پروژه های ورزشی استان قم شامل: آغاز اجرای پروژهای خانه جوان شهر قم و جعفریه، تکمیل و راه اندازی خانه ورزش‌های رزمی مجموعه ۷ تیر ، محصور سازی سالن های ورزشی، احداث مجموعه زمین‌های روباز ولایت، تکمیل و راه اندازی استخر قایقرانی مجموعه ۷ تیر، احداث سالن ژیمناستیک مجموعه ورزشی قدس، احداث زمین چمن مصنوعی فوتبال در سطح استان، مناسب سازی مجموعه ورزشی تختی ویژه بانوان استان قم و تکمیل پروژه ۴هزار و ۵۰۰ نفره امام رضا(ع) در پرسان مبلغی بالغ بر ۲۴۲ میلیارد ریال به پروژه‌های مذکور اختصاص یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha