کتاب شعر« چارانه‌ های بیداری» با موضوع آخرت در یزد رونمایی شد

یزد- ایرنا- کتاب شعر ،سید فضل الله طباطبایی ندوشن متخلص به امید یکی از شاعران معاصر و آیینی استان یزد، با عنوان « چارانه‌( چهار مصرع) های بیداری» با موضوع آخرت در مراسمی رونمایی شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، انتشار کتاب یادشده ،ششمین مجموعه شعر این شاعر پیشکسوت استان یزد است که به همت انتشارات یادداشت‌نو به زیور طبع آراسته شد.

چارانه‌های بیداری رباعیاتی با الهام از حدیث علی بن ابیطالب (ع)، «النّاسُ نِیام فاذا ماتوا اِنتبهوا» یعنی مردم در خوابند، چون بمیرند بیدار شوند، انتخاب شده است.

چارانه‌ها  یا همان رباعی که موضوع کتاب درباره «سفر آخرت» و حاوی ۱۶۴ رباعی و ۱۴ غزل است و شاعر در این کتاب با نگاهی مثبت و متفاوت از نگاه دیگران به مرگ نگریسته است.

طباطبایی ندوشن، با بهره‌وری از معارف دینی و آموزه‌های وحیانی، حرف‌های شنیدنی فراوانی را به رشته تحریر در آورده و در این اثر، کاری خواندنی و قابل تحسین ارایه داده است.

این کتاب در ۸۶ صفحه و در قطع رقعی به چاپ رسید و علاقه‌مندان برای تهیه و مطالعه آن می‌توانند به دفتر انتشارات واقع در کوچه چهارم خیابان دهم فروردین مراجعه کنند.

از این شاعر قبل از این پنج مجموعه شعر با نام‌های «لحظه‌های سبز» ناشر انجمن شعر و ادب ولایت استان یزد، «آبی احساس» انتشارات براثا، یزد، «همسایه سکوت» انتشارات سوره مهر تهران، «کوچه‌های روبرو» انتشارات کوثر ولایت، یزد و «پاییز تبسم» انتشارات سوره مهر تهران به زیور طبع آراسته شد.

*** تسلیت فرمانده سپاه یزد به مناسبت درگذشت سرتیپ مهدوی‌نژاد

سرتیپ دوم پاسدار رضا پورشمسی  فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یزد در پیامی ارتحال سردار سرافراز اسلام سرتیپ مهدی مهدوی نژاد فرمانده سابق این استان را محضر فرمانده معظم کل قوا، خانواده معظم وی و مردم شریف ایران تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی سپاه الغدیر یزد در این پیام آمده است: عروج شهادت گونه سردار مهدوی نژاد جانشین معاونت بازرسی ستاد فرماندهی کل سپاه و از فرماندهان و پیشکسوتان پیشتاز سنگرهای هشت سال دفاع مقدس و فرمانده سابق تیپ ۱۸ الغدیر یزد، موجب تأسف و تأثر همه همرزمانش ‌شد.

« بی‌شک مجاهدت‌های آن سردار سپاه اسلام، در سنگرهایی چون دفاع مقدس و دیگر سنگرهای حساس و خطیر پاسداری از آرمان های دینی، انقلابی و ملی این سرزمین از جمله در جایگاه فرماندهی لشکرها و تیپ‌های رزمی و سپاه‌های استانی به ویژه در استان‌های سمنان، گیلان، قم و یزد، برای همیشه در خاطره تاریخی مردم ایران ماندگار است».

در کارنامه این شهید فرماندهی در مناطق عملیاتی  کشور، تیپ الغدیر یزد، قائم آل محمد (عج) استان سمنان، لشکر ۱۶ قدس گیلان، لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) و سپاه استان قم به ثبت رسید.

*** پیش بینی برگزاری جشنواره نماز و مهدویت از سوی بهزیستی یزد

به گفته سرپرست اداره کل بهزیستی یزد گفت: دومین جشنواره فرهنگی هنری نماز و مهدویت ویژه کارکنان و جامعه مورد نظر با هدف ترویج و تعمیق فرهنگ نماز و مهدویت در خانواده های زیرپوشش استان به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی این اداره‌ کل ، رضا ابهت افزود: جهت‌دهی و استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای هنری مخاطبان در نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز، مهدویت، شناسایی و تجلیل از نخبگان هنری فعال در حوزه‌های فرهنگ دینی بهزیستی، در سه موضوع کتابخوانی، اذان و بخش هنری از جمله ساخت نماهنگ ، پادکست، موشن گرافی و انیمیشن از دیگر اهداف جشنواره است.

وی برگزاری جشنواره را در راستای اجرای تفاهم نامه بین سازمان بهزیستی و ستاد اقامه نماز دانست و تصریح کرد: این جشنواره در مرحله اول به صورت استانی برگزار می‌شود و برگزیدگان به جشنواره ملی راه می‌یابند.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان یزد ادامه داد: با توجه به تداوم شیوع کرونا و به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تمامی بخش‌ های جشنواره به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

ابهت اظهارکرد: مهلت ارسال آثار به جشنواره ۳۰ بهمن ماه سالجاری است و علاقه مندان به شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را از طریق واتساپ به شماره ۰۹۱۳۷۰۸۳۷۲۰ و یا به امور فرهنگی بهزیستی استان واقع در بلوار دانشجو، مجتمع اداری ارسال کنند.

استان یزد یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۵۰ هزار نفر آنها از خدمات این نهاد حمایتی استفاده می‌کنند. 

*** سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد منصوب شد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی در حکمی مجید کرباسی را با حفط سمت به عنوان سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد منصوب کرد.
به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی این اداره کل در حکم ذبیح الله سلمانی بر رعایت قوانین و مقررات در انجام امور محوله تاکید شد.
پیش از این علی نمازی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد بود که به بازنشسته شد و کرباسی پیش از این معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل یادشده را بر عهده داشت.
امور ذیحسابی و نظارت بر خرج و دخل دستگاه های دولتی، امور درآمدی دولت، امور اقتصادی و سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار از جمله مهمترین  ماموریت های اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان است .

*** دعای روحبخش ام‌داود در استان یزد طنین‌انداز شد

همزمان با ۱۵ رجب عصر پنجشنبه با رعایت نکات بهداشتی با حضور مردم مومن قرائت دعای روحبخش ام‌داود در فضای باز برخی از امامزادگان و تکیه ها در استان یزد طنین‌انداز شد.

یکی از مهمترین اعمال در ماه رجب به خصوص در عصر نیمه آن در آخرین روز اعتکاف در پانزدهم رجب‌المرجب انجام اعمال ام داود است که با حضور مومنان خداجو با خلوص نیت قرائت می‌شود.

در این آیین‌های معنوی بعد از تلاوت آیات منتخب کلام وحی از سوی حافظان و قاریان برجسته استان و ذکر مصایب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به خصوص حضرت زینب (س) عمل ام داود انجام شد.

کارشناسان مذهبی در خصوص اهمیت دعا و استغفار و سپس مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در خصوص رثای شهدای دشت نینوا، حضرت امام حسین (ع) و حضرت زینب کبری (س) مراثی‌خوانی کردند.

همچنین در پایان این آیین‌ها  که در ۵۰ نقطه استان برگزار شد در فضایی معنوی مردم ولایتمدار برای عزت مسلمانان ، نابودی دشمنان اسلام و برای سرفرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی دست به دعا برداشتند.

این مراسم معنوی همانند سال‌های گذشته با لحاظ کردن شرایط کرونایی با تعداد محدود جمعیت و رعایت نکات بهداشتی در بیشتر  مناطق استان برگزار شد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت سه هزار مسجد دارد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha