پلیس راهور: طرح برخورد با موتور سواران متخلف در میناب اجرا می شود

بندرعباس- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی میناب گفت: طرح انضباط‌ بخشی به تردد موتورسیکلت ها و برخورد با راکبان متخلف این وسیله نقلیه از روز یکشنبه اول اسفند ماه در سطح این شهرستان اجرا می‌شود.

سرهنگ سیدعلیرضا رحیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با هدف ارتقاء امنیت اجتماعی، ترافیکی وکاهش تصادفات درون شهری ، طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف و مخلان نظم و امنیت در شهرستان اجرا می‌شود.

 وی افزود: ماموران پلیس راهور در راستای اجرای این طرح، موتورسیکلت های که اقدام به حرکت خلاف در معابر، تردد در پیاده روها، مخدوش کردن و پوشاندن پلاک، عبور از چراغ قرمز، لایی کشیدن و تک چرخ، ایجاد آلودگی های صوتی و صداهای کنند را توقیف خواهند کرد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان میناب یادآور شد : حرکت با موتورسیکلت های بدون پلاک، رانندگی بدون گواهینامه، انجام حرکات مخاطره آمیز، ورود به داخل بوستان ها و ایجاد مزاحمت برای شهروندان، همراه نداشتن مدرک هویتی و بیمه نامه به لحاظ قانونی تخلف است و با راکبان متخلف موتورسیکلت ها برخورد می شود.

سرهنگ رحیمی خاطرنشان کرد: ماموران در صورت مواجهه با این قبیل تخلف ها اقدام به توقیف موتورسیکلت کرده و در تخلفاتی نظیر مخدوش کردن پلاک و تردد با موتورسیکلت فاقد پلاک نیز با تشکیل پرونده، موتورسوار را به مرجع قضایی معرفی می کنند.

وی یاد آور شد: سال گذشته ماموران پلیس راهور در اجرای این طرح بیش از ۱۰۰  راکب موتورسیکلت به علت عبور از خط ویژه ، نداشتن مدارک و کلاه ایمنی و کارت شناسایی توقیف و اعمال قانون کردند و در ۱۰ ماه نخست امسال تعدادی زیادی موتور سوار در سوانح درون شهری شهرستان جان خود را از دست دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha