استاندار اردبیل بر رفع موانع تولید برای خلق ثروت در استان تاکید کرد

اردبیل - ایرنا- استاندار اردبیل تاکید کرد که با رفع مشکلات و موانع پیش‌روی واحدهای تولیدی رونق فضای کسب و کار و تولید ثروت در استان شتاب می‌گیرد.

به گزارش ایرنا،  سید حامد عاملی چهارشنبه شب در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل گفت: هر تصمیمی که در جلسات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گرفته می شود قانونی و لازم الاجرا بوده و همه دستگاه‌ها باید به آن تمکین کنند.

وی افزود: هرگونه موانع در بحث صدور مجوز که مشکل زیست محیطی و چالش آبی نداشته باشد با کاهش بروکراسی اداری بر داشته می‌شود تا شاهد رشد و توسعه در سطح استان باشیم.

استاندار اردبیل تدوین برنامه تحول آفرین و ایجاد زمینه مناسب برای کسب و کار را از الویت‌های اصلی در استان بر شمرد و بیان کرد: برای رونق و توسعه صنعت، تولید ثروت و ارتقای شاخص‌های اقتصادی ، مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی، دستگاه های اجرایی و بانک های عامل ضرورت دارد.

رامین صادقی رئیس  صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل هم در این نشست گفت: 2 درصد واحدهای تولیدی وصنعتی راکد ونیمه فعال کشور در استان اردبیل واقع شده است.

به گفته وی ، در استان اردبیل ۲۴۲ واحدی تولیدی راکد وغیر فعال شناسایی شده که برای فعال کردن آنها پرداخت تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش، تامین مواد اولیه و نوسازی ناوگان ماشین الات واحدهای صنعتی  در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی مشکلات خود را از قبیل مانع تراشی بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات ، طولانی شدن صدور مجوزها وتنگناهای بهبود فضای کسب وکار مطرح کردند.

صادقی گفت: سیاست وزارت صمت تکمیل واحدهای نیمه تمام با پیشرفت بالای ۸۰درصد وهمچنین افزایش ظرفیت واحدهای  تولید متناسب با صدور پروانه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha