۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۰۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84653406
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی زنجان فعالیت می‌کنند

زنجان -ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و ارتقای فعالیت‌ها در این حوزه یکی از اولویت‌های میراث‌فرهنگی استان محسوب می‌شود و هم اکنون بالغ‌ بر ۱۲ هزار نفر در استان در حوزه صنایع‌دستی فعالیت دارند.

امیر ارجمند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صنایع‌دستی این استان حکایت تلفیق هنر و خلاقیت با فلز است، از مسگری گرفته تا چاقو، ملیله و چاروق که هر یک به‌نوعی با فلز عجین شده‌اند و در بحث فلزکاری جزو ۶ استان برتر کشور است.

وی اضافه کرد: زنجان به‌عنوان شهر جهانی ملیله از سوی شورای جهانی صنایع‌دستی به ثبت رسیده و این استان به لحاظ تنوع صنایع‌دستی در کشور برتر است و فروش خوبی را در دارد.

این مسوول ادامه داد: هنرهای سنتی و صنایع‌دستی استان از جنبه‌های مختلفی چون قدمت و اصالت، جنبه اقتصادی و فرهنگی همیشه موردتوجه بوده است.

وی با بیان اینکه صنعتگران استان زنجان در ۵۵ رشته مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: رشته‌های شاخص صنایع‌دستی این استان ملیله‌کاری، انگشترسازی، مسگری، چاروق دوزی، چاقوسازی، گیوه‌بافی، گلیم‌بافی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و و غیره را شامل می‌شود.

وی یادآوری کرد: هم اکنون ۵۵۰ واحد فروش صنایع دستی در استان زنجان فعال است که از این تعداد ۵۰۰ واحد در شهر زنجان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha