اجرای پویش همگانی تقویت واکسیناسیون در کشور

تهران- ایرنا- سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در راستای تقویت مشارکت گروه‌های مختلف سنی و افزایش پوشش واکسیناسیون عمومی علیه کووید۱۹ در کشور، پویش‌هایی طراحی و اجرا می‌شود.  

«محمد هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا افزود:  متاسفانه هنوز بخشی از جمعیت واجد شرایط در گروه های سنی مختلف از جمله بزرگسالان و کودکان، واکسن کرونا تزریق نکرده اند و با تاکید وزیر بهداشت و به منظور تشویق جامعه به واکسیناسیون، پویش هایی با شعار "بهترین واکسن در دسترس ترین واکسن" و "در انتخاب نوع واکسن کرونا سختگیری نکنید" در کشور اجرا می شود.  

وی اظهار داشت: در همین راستا، هشتک های این شعارها در فضای مجازی مربوط به وزارت بهداشت و دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی، جایگزین هشتک های قبلی شده و می شود. این شعارها از روز اول مورد تاکید وزارت بهداشت و سازمان های بین المللی بوده و بر لزوم در تسریع واکسیناسیون عمومی و ایمنی ناشی از واکسیناسیون تاکید دارند.  
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تصریح کرد: واکسن های موجود در بازار صرف نظر از داخلی یا خارجی بودن آن، بهترین واکسن ها هستند که اثرات آن به تایید مراجع مهم از جمله سازمان جهانی بهداشت و سازمان غذا و دارو ایران رسیده است.  
 هاشمی، بار دیگر از مردم دعوت کرد تا سریعا واکسیناسیون خود را تکمیل و همچنین والدین، نسبت به واکسیناسیون کودکان خود در اسرع وقت اقدام کنند.

تا کنون ۶۱ میلیون و  ۷۷۰ هزار ۱۳۸ نفر دُز اول، ۵۴ میلیون و ۸۹۷ هزار و  ۵۹۴ نفر دُز دوم و ۲۱ میلیون و ۶۸۹ هزار و  ۶۵۵ نفر دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به  ۱۳۸ میلیون و ۳۵۷ هزار و  ۳۸۷ دُز رسید.

در حال حاضر ۲۴۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۸۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت آبی به سر نمی برد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha